Home
ABLLO en TreinTramBus: Lokeren verdient nieuw station
woensdag, 18 mei 2011 08:17

Lokeren van knelpunt naar knooppunt

Einde 2010 lanceerden de stad Lokeren en de NMBS-Holding een Masterplan voor het station Lokeren. Reizigersvereniging TreinTramBus en de Wase milieukoepel ABLLO zijn van mening dat dit masterplan onvoldoende onderbouwd is. Zij plaatsen er een structuurschets tegenover met een voorstel om het beter te doen. Lokeren verdient een nieuw station en een grondig vernieuwde stationsomgeving, zodat het van knelpunt naar knooppunt kan groeien. Deze structuurschets werd dinsdagavond in Lokeren voorgesteld.

Lees meer...
 
TreinTramBus vraagt behoud loketten
maandag, 16 mei 2011 16:39

66% van de treinreizigers koopt liefst zijn ticket aan het loket. Dat blijkt uit een enquête van TreinTramBus bij de treinreizigers.

TreinTramBus zette een online reizigerspanel op poten om te peilen naar de mening van de treinreizigers. De eerste enquête focuste op de tarieven en de ticketverkoop. 500 treinreizigers vulden de vragenlijst in. Uit de enquête blijkt dat 66% van de respondenten liefst zijn ticket aan het loket koopt. Maar liefst 82% vindt loketten in het vertrekstation nodig. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus, becommentarieert: "Dit is een opvallend cijfer, maar het is logisch. Een automaat kan nooit evenveel informatie geven als een loketbediende. Mensen vrezen dan ook dat de automaat hun met het verkeerde ticket opscheept. TreinTramBus pleit daarom voluit voor een behoud van de loketten, ook in zoveel mogelijk kleine stations." 

Lees meer...
 
"Behoud de Beneluxtrein"
woensdag, 23 maart 2011 13:32

Er dreigt een einde te komen aan de mogelijkheid voor treinreizigers om eenvoudig heen en weer te reizen tussen Nederland en België. De populaire intercity tussen Amsterdam en Brussel, bekend als de "Beneluxtrein", moet plaats gaan maken voor een dure hogesnelheidstrein met reserveringsplicht. TreinTramBus en Rover starten een petitie en vragen iedereen te tekenen voor behoud van de Beneluxtrein.

 
Tram- en busbanen onmisbaar voor stiptheid openbaar vervoer
donderdag, 17 februari 2011 11:36

TreinTramBus reageert op uitlatingen Touring

Automobilistenvereniging Touring stelt vandaag dat busbanen files veroorzaken. Reizigersvereniging TreinTramBus reageert verbolgen: tram- en busbanen zijn net een deel van de oplossing. Maar er is meer nodig dan dat alleen.

TreinTramBus stelt dat tram- en busbanen meer dan eens nodig zijn. Het is toch logisch dat een tram of bus met 70 tot 150 passagiers voorrang krijgt op een auto met gemiddeld 1,2 inzittenden. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: “Neem nu de Bredabaan in Antwerpen. Daar passeren tussen 7 en 8 uur ’s ochtends 55 trams en bussen stadinwaarts. Aan gemiddeld 80 inzittenden per bus of tram betekent dit 4400 mensen die zich over één rijstrook (de busbaan) verplaatsen. Om dezelfde mensen per auto te vervoeren, aan gemiddeld 1,2 per auto, zijn 3.666 auto’s nodig, of drie rijstroken. Een busbaan is dus zuinig met ruimte.”

Lees meer...
 
Stiptheid treinen moet beter
dinsdag, 25 januari 2011 09:23

TreinTramBus reageert op stiptheidscijfers Infrabel

Infrabel maakte zopas de stiptheidscijfers voor 2010 bekend. Slechts 85% van de treinen kwam aan met een vertraging van minder dan 6 minuten. TreinTramBus vraagt dringend een actieplan voor stiptere treinen.

Lees meer...
 
Tramprojecten rond Antwerpen zijn broodnodig
zaterdag, 07 mei 2011 22:48

Gevolgen voor het milieu veel erger als de tram er niet komt

In Deurne en Wijnegem dreigt de verlenging van de aanleg van de tramlijn naar Wijnegem stil te vallen na een uitspraak van de Raad van State. TreinTramBus hoopt dat er snel een oplossing komt en dat de tram volgend jaar eindelijk kan gaan rijden.

Lees meer...
 
Mondig Mobiel 95
vrijdag, 18 maart 2011 00:00

momo95voorpagNummer 95 van ons tijdschrift Mondig Mobiel ligt bij de abonnees.

Hier een deel van de inhoud:

Leden kunnen het tijdschrift integraal downloaden via de Ledenhoek.

 
Analyse Infrabel onjuist: schrapping treinen is niet de oplossing
donderdag, 03 februari 2011 12:31

Enkele kranten maakten vandaag bekend dat Infrabel op korte termijn een aantal piekuurtreinen naar Brussel wil schrappen. Reizigersvereniging TreinTramBus noemt dit paniekvoetbal. Het is uiteraard lovenswaardig dat Infrabel op korte termijn iets aan de belabberde stiptheid wil doen, maar de analyse van de infrastructuurbeheerder is grotendeels fout.

Lees meer...
 
Mondig Mobiel 94
maandag, 24 januari 2011 00:00

momo94cover2Nummer 94 van ons tijdschrift Mondig Mobiel ligt bij de abonnees. 

Hier een deel van de inhoud:

Leden kunnen het tijdschrift integraal downloaden via de Ledenhoek.

 
<< Start < Vorige 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Volgende > Einde >>

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

  • 2019.06.21
    INSCHRIJVING AFGESLOTEN: Groene haltewandeling Kerkepanne – Koksijde – De Panne
  • 2020.09.19
    Opening vier nieuwe Groene Haltes Ardennen (NIEUWE DATUM)

Laatste reacties

 

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12