Home
Wanneer wordt de klant weer koning bij De Lijn?
maandag, 05 december 2016 16:48

Wanneer wordt de klant weer koning bij De Lijn?

De Lijn geeft meer en meer blijk van een totaal gebrek aan empathie voor de klant. Vandaag gaat het over tarieven,
morgen over informatie of aansluitingen, voor de reiziger is het steeds meer huilen met de pet op. TreinTramBus
trekt aan de alarmbel!

 

Lees meer...
 
Met de bus van Meerhout naar Mol (of terug)?
woensdag, 30 november 2016 18:07

station mol klein - wikimedia vanpraagmaximNiet eenvoudig! Die bussen rijden immers enkel in de spits. Daar willen we wat aan doen. TreinTramBus startte samen met Vormingplus Kempen een enquête op waarin we nagaan of er belangstelling is en zo ja, waar en wanneer die bus moet rijden. Je kan deze bevraging invullen tot 27 januari 2017 via deze link. Als je de enquête volledig invult maak je kans op een Railpass van de NMBS, een korf met streekproducten of één van de tien dagpassen van De Lijn. Een onschuldige hand bepaalt de winnaars.

 
Mechels middenveld stelt eigen busplan voor
zondag, 20 november 2016 17:35

mechelen bus kleinMechelse verenigingen, gemeenschappen en TreinTramBus lanceren een plan voor een doorstart van de Mechelse stadsbus en een optimalisatie van het streeknet in de regio Mechelen. Het busnet zit al jaren in een negatieve spiraal waarbij het aanbod wordt afgebouwd. Daardoor hebben veel klanten afgehaakt. Bewoners en busgebruikers groepeerden zich als Mechelen Mobiel voor Iedereen en willen nu met een innovatief plan deze trend ombuigen.

Lees meer...
 
Nieuw ontwerp Mechels station
donderdag, 27 oktober 2016 12:21

Mechelen - De NMBS dient binnenkort een bouwaanvraag in voor het definitieve ontwerp van het nieuwe station in Mechelen. Het iets afgeslankte project van zo'n honderd miljoen euro moet in de periode 2024-2025 klaar zijn.

> Lees het volledige artikel in de Gazet van Antwerpen

 
Vacature
maandag, 24 oktober 2016 17:00

TreinTramBus vzw, dé belangenvereniging voor de gebruikers van het openbaar vervoer is op zoek naar een creatieve projectmedewerk(st)er om ons team van 4 medewerkers te versterken.

Lees meer...
 
Hou ons niet aan het Lijntje!
maandag, 28 november 2016 17:53

kvg 24uWoensdagmiddag, onverwacht prachtig weer. Monika’s dochter vraagt om samen te gaan winkelen in de stad. Rolstoelgebruikster Monika zou niets liever willen maar het zit er vandaag helaas niet in. Want Monika heeft gisteren geen bus gereserveerd…

KVG (Katholieke Vereniging Gehandicapten) verzet zich tegen deze beperkende reserveringsplicht. Met de duidelijke en niet mis te verstane slogan ‘Hou ons niet aan het Lijntje’ delen zij De Lijn mee dat ze deze maatregel ongehoord en niet van deze tijd vinden.

Ga naar www.kvg.be om de actie te steunen!

Lees meer...
 
Reizigersverenigingen vragen om grensoverschrijdend ticketsysteem
maandag, 07 november 2016 12:18

logo EuregioInternationale treinreizigers lopen nog te vaak tegen letterlijke en figuurlijke grenzen op. Tijdens een symposium over OV in de Euregio verzochten Rover, TreinTramBus en Navetteurs.be (België) en PRO BAHN (Duitsland) samen om een uniform, grensoverschrijdend ticketsysteem zonder extra kosten voor de reiziger.

Op zaterdag 5 november kwamen in Maastricht vertegenwoordigers van overheden, vervoersbedrijven en reizigers uit drie landen bijeen om te praten over grensoverschrijdend openbaar vervoer. Op uitnodiging van de Limburgse gedeputeerde Patrick van der Broeck organiseerden reizigersverenigingen uit België, Duitsland en Nederland gezamenlijk het symposium dat werd bezocht door 140 belangstellenden.

Lees meer...
 
CIPTEC enquête
dinsdag, 25 oktober 2016 16:12

Real-time informatie, wifi op het voertuig, nieuwe betaalwijzen, sociale media, 'gamification', smart cards, etc. zijn allemaal innovaties die de manier waarop reizigers hun trips met het openbaar vervoer ervaren veranderen.

Welke innovaties vind jij het belangrijkst? Vertel ons je mening en vul de online enquête in! Invullen (in het Engels) duurt ca. 5 à 10 minuten.

Lees meer...
 
Beloningsactie station Aalst
donderdag, 20 oktober 2016 15:41

Fietsers en openbaarvervoergebruikers in de bloemetjes gezet

Wie op een duurzame manier naar het station van Aalst kwam werd vandaag in de bloemetjes gezet. Daar zorgde provinciaal gedeputeerde Peter Hertog voor, samen met TreinTramBus, de NMBS, De Lijn en de Stad Aalst. Tegelijk onderzoeken we hoe de bereikbaarheid van het station nog kan worden verbeterd.

Lees meer...
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2016 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12