Home Contact Reizigersmeldingen
Reizigersmeldingen

TreinTramBus is geen klachteninstantie, maar een ledenvereniging die opkomt voor de belangen van de openbaar vervoergebruikers. Klachten of suggesties richt men dus bij voorkeur aan de vervoersbedrijven zelf. Voor leden proberen we een extra inspanning te doen door te bemiddelen bij de vervoersbedrijven, hoewel we uiteraard niets kunnen garanderen.

We blijven evenwel graag zoveel mogelijk op de hoogte van wat leeft op het terrein. Om ons werk te besparen kan je hiertoe het onderstaand formulier zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk invullen. Deze meldingen komen rechtstreeks in een database terecht en worden door ons gescreend op eventuele tendensen. We nemen deze mee in onze gesprekken met de vervoersbedrijven of eventueel kunnen we reageren door middel van een persbericht of persactie.
> Naar het contactformulier

 

NMBS

Voor een klacht of suggestie aan het adres van de NMBS kan je terecht bij de klantendienst. Indien een antwoord uitblijft of niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan je contact opnemen met de ombudsman van de NMBS.

 

De Lijn

Heb je een klacht over of suggestie voor De Lijn, dan kan je de klantendienst contacteren, ofwel telefonisch via 070 220 200 ofwel via het klachtenformulier op de website. De Lijn heeft 45 kalenderdagen de tijd om op je klacht te antwoorden. Indien een antwoord uitblijft of niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan je contact opnemen met de Vlaamse ombudsdienst.

 

MIVB

Heb je een klacht over of een suggestie voor de MIVB, dan kun je terecht bij het contactcentrum op het nummer 070 23 2000 of kun je een formulier invullen via deze link. Als een antwoord uitblijft of niet aan de verwachtingen voldoet, dan kan je contact opnemen met de bemiddelingsdienst van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de MIVB. De bemiddelaar behandelt de klacht binnen de 30 dagen na ontvangst.

Share/Save/Bookmark
Commentaar (3)add comment

gerard goossens said:

klacht
Beste mijn zoon is gehandicapt en verblijft te Denderwindeke
Hij neemt graar de bus om naar Ninove ter rijden Vandaag maandag 30 juli heeft hij vergeefs staan wachten op de bus ninove /Denderwindeke halt kerk om 17.50 geen bus om 18.20 geen bus en om 18.50 ook geen bus dat zijn drie bussen die er niet zijn doorgekomen in Ninove centrum en nochtans staan ze op de routeplanner met het gevolg dat mijn zoon om 19 u nog niet in de instelling is waar hij verblijft die jongen is in paniek alsook de begeleiding hij is een uur te laat en het is niet de eerste keer dat da gebeurt jullie promoten altijd het openbaar vervoer maar dan mag je wel op tijd komen en geen drie bussen er niet doorkomen het is een schande De bus nemen is het enige wat mijn zoon plezier in heeft maar zoals nu gaan ze het in het tehuis niet meer toelaten want nu zijn ze mijn zoon met de auto gaan opladen en dat is wel ni de bedoeling ik hoop dat er in de toekomst meer rekening wordt gehouden met de uurregeling want drie bussen er niet doorkomen das erover of anders klopt jullie routeplanner niet das ook mogelijk groetjes
 
maandag 30 juli 2018 om 18:04
Stemmen: +0

KeesSmilde said:

Dit is voor De Lijn
Beste Gerard Goossens,
wij zijn wel geïnteresseerd in klachten van reizigers, maar dit is niet het klachtenformulier van De Lijn.
Dat is te vinden op https://www.delijn.be/nl/contact/klantendienst/index.html
 
dinsdag 31 juli 2018 om 12:31
Stemmen: +0

ivan veracuteren said:

DE LIJN
JA het is altijd het zelfde met de antwoorden ze zeggen dat ze altijd problemen zijn op de weg zelfs in weekend. Ik hebben op 22/04/2018 Zondag in Rupelmonde aan wachten op de bus in warmte bijna 2 uren dat geen bussen zijn gereden van Antwerpen dat naar sint Niklaas of Temse rijden.
Maar ik hebben wel alle bussen op tijd die ik normaal moesten hebben om naar sint Niklaas te rijden wel gezien aan de overkant van de weg. Er waren meer dan 3 bussen die langs is geweest die naar Sint-Niklaas moeten rijden op meer dan 2 uren tijd.
De lijn zeggen dat er Problemen waren op de Scheldebrug in Temse en centrum van Temse, Maar er zijn 4 Wegen als ooit problemen zijn om eruit te raken uit Temse. En de werken aan de Scheldebrug is na de feiten zijn gebeurd meer dan maand later.

Maar de BUSSEN van Antwerpen NAAR Sint-Niklaas die zijn niet normale weg gereden waarom dat weet ik niet, een de andere bus die verder moeten nemen die is ook niet gereden de 31 naar richting Kieldrecht.
Maar ik hebben Taxi moeten nemen om naar huis te raken deze rit hebben mij 15,75 euro gekost en ik hebben ook en Abonnement van 1 Jaar wat doen de lijn nu ze geven en lijn kaart van 16 euro waar ik niks ermee kunnen doen met deze kaart.
Zou ik dan daarmee de taxi mee betalen.

 
woensdag 08 augustus 2018 om 11:14
Stemmen: +0

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2018 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12