Home Actueel Persberichten Naar een Mobiliteitspact
Naar een Mobiliteitspact
vrijdag, 03 mei 2019 07:17

Oproep voor Mobiliteitspact met spoor als ruggengraat

mobiliteitspactGreenpeace, Trein Tram Bus, Bond Beter Leefmilieu en Inter-Environnement Wallonie lanceren vandaag een oproep voor een nationaal Mobiliteitspact voor een beter openbaar vervoer. Dit pact moet de alternatieven voor de auto versterken en maakt van het spoor de ruggengraat van een klimaatvriendelijke en geïntegreerde mobiliteit. Het verankert ook een goede coördinatie tussen de verschillende bevoegde niveaus inzake mobiliteit.

De oproep heeft de steun van heel wat maatschappelijke actoren zoals Unizo, de Gezinsbond, Test-Aankoop, enz. ​Via een webplatform ​nodigen de initiatiefnemers het maatschappelijk middenveld, bedrijven en burgers uit om deze oproep mee te ondersteunen. In de links hieronder kan je zien wie al mee ondertekende.

Je kunt de tekst van het mobiliteitspact lezen op: oproep Mobiliteitspact

Via de link ondertekenen oproep Mobiliteitspact kun je de oproep mee ondersteunen, als organisatie, bedrijf of persoon. Doen!

De Volder Macrina said:

uitbouwen van een sterker nationaal mobiliteitspact
ik ben voorstander voor het uitbouwen van een sterker nationaal mobiliteitspact

vrijdag 03 mei 2019 om 09:48