Home Actueel Persberichten TreinTramBus heeft begrip voor acties MIVB, maar vraagt na 4 dagen terug aan het werk te gaan
dinsdag, 10 april 2012 00:00

TreinTramBus veroordeelt agressie op openbaar vervoer

Reizigersvereniging TreinTramBus veroordeelt elke vorm van agressie op het openbaar vervoer en heeft begrip voor de solidariteitsacties na het tragische incident. Na een werkonderbreking van vier dagen roepen we nu op om weer aan het werk te gaan.

Na het tragische incident met dodelijke afloop van vorige zaterdag legde het MIVB-personeel spontaan het werk neer. TreinTramBus heeft begrip voor deze reactie. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: "Wij veroordelen ten stelligste elke vorm van agressie op het openbaar vervoer. Ook reizigers zijn hier regelmatig het slachtoffer van. In januari sloten wij ons aan bij een vreedzame actie van de vakbonden in het station van Vilvoorde."

TreinTramBus steunt de toezeggingen die de regering op Paasmaandag deed voor meer veiligheid. Met deze toezeggingen op zak roept TreinTramBus de bestuurders van metro, tram en bus op om weer aan het werk te gaan. De langdurige staking begint immers zwaar te wegen voor mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer om zich te verplaatsen. Blijven staken brengt een oplossing voor dit maatschappelijk probleem niet dichterbij.

Dedobbeleer Dimitri said:

Fiets?!
Ik werk al enkele jaren in Brussel en neem nooit het openbaar vervoer. Je bent nu eenmaal sneller met de fiets! Als je ergens naartoe wil moet je er iets voor over hebben. De mensen zijn teveel luxe gewoon! Laat de MIVB hun acties maar voortzetten. Misschien dat er dan meer mensen zien hoe lui ze zijn geworden!!
Ik ben die agressie beu! Niet alleen op het openbaar vervoer maar overal. Over 40 and still living One Love!!!

donderdag 12 april 2012 om 11:09

lucske said:

de regering luistert anders niet
Allemaal opgekropte woede van jaren ver is het; Dat gaat niet zomaar in een paar dagen weg.
Vele van die brave reizigers zijn er ook niet vies van een grote bek op te zetten tegen het personeel.
En de Staat laat maar begaan. We weten wel hoe het zou moeten opgelost worden maar je mag het niet zeggen en het is veel te laat. De kanker zit al te ver.
Het is allemaal misschien vervelend maar zeer begrijpbaar.

donderdag 12 april 2012 om 12:25