Home Actueel Persberichten TreinTramBus biedt De Lijn real time info aan in Melsele (geen grap!)
TreinTramBus biedt De Lijn real time info aan in Melsele (geen grap!)
zondag, 01 april 2012 08:14

Aansluitingen tram-bus moeten veel beter

Reizigersorganisatie TreinTramBus bood De Lijn op zondag 1 april een informatiebord aan in Melsele. Zo kunnen de Oost-Vlaamse bussen eindelijk behoorlijk aansluiting geven op de Antwerpse trams.

Busgebruikers klagen al jaren over de slechte aansluitingen tussen tram en bus in Melsele, een deelgemeente van Beveren. Sinds 2010 moet iedereen die 's avonds of op zondag van het Waasland naar Antwerpen wil, verplicht daar overstappen. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: "Officieel is er twee minuten overstaptijd, maar al te vaak zien de overstappende klanten de bus voor hun neus wegrijden. Zeer frustrerend, zeker op zondag, want dan gaat de volgende bus pas een half uur of een uur later."

TreinTramBus kaartte het probleem al meermaals aan bij De Lijn, maar die deed niets om de situatie te verbeteren. Daarom bieden de reizigers De Lijn nu een hulpmiddel aan. "Er staat een "Infotram"-bord (*) zodat de buschauffeur kan zien of er een tram in aantocht is. Hij of zij kan dan indien nodig enkele minuten op aansluiting wachten. Het bord staat er al jaren, het feit dat De Lijn dit niet schijnt te weten is als een slechte aprilgrap. Daarom biedt TreinTramBus nu De Lijn zijn eigen infobord als cadeau aan."

Het bord werd op zondag 1 april onthuld in aanwezigheid van enkele tram- en busgebruikers.

Daarnaast vraagt TreinTramBus een aanpassing van de dienstregeling, zodat in beide richtingen een betrouwbare overstaptijd van 5 minuten wordt geboden. Momenteel bedraagt de overstaptijd staduitwaarts 2 minuten, stadinwaarts moeten de reizigers dan weer 12 minuten geduld oefenen

(*) Infotram-borden geven in de Antwerpse agglomeratie de wachttijd tot de eerstvolgende trams aan.

lion51 said:

...
Dit is het zoveelste bewijs dat de regionale direkties van DeLijn niet met elkaar overleggen.
Heeft DeLijn wel intresse om reizigers buiten de spitsuren te vervoeren? Die vraag moete we ons meer en meer stellen.

maandag 02 april 2012 om 11:01

PaulG said:

...
Dat is inderdaad vreemd dat De Lijn gewoon niet thuis geeft als het om deze problemen aankomt. Ik vind dat de directie van De Lijn zich wel eens hard achter de oren mag krabben en zich af te vragen hoe het eventueel zou kunnen dat de regionale bestuurder dit niet alleen over het hoofd heeft kunnen zien, maar ook compleet genegeerd heeft. Erg slecht.

woensdag 04 april 2012 om 16:14