Home Actueel Persberichten "Behoud de Beneluxtrein"
"Behoud de Beneluxtrein"
woensdag, 23 maart 2011 13:32

Er dreigt een einde te komen aan de mogelijkheid voor treinreizigers om eenvoudig heen en weer te reizen tussen Nederland en België. De populaire intercity tussen Amsterdam en Brussel, bekend als de "Beneluxtrein", moet plaats gaan maken voor een dure hogesnelheidstrein met reserveringsplicht. TreinTramBus en Rover starten een petitie en vragen iedereen te tekenen voor behoud van de Beneluxtrein.

Share/Save/Bookmark
Commentaar (6)add comment

crets yolande said:

behoud benelux trein
Al eens gezien hoeveel personen deze trein nemen. en waarom wordt de stopplaats Den Haag steeds afgeschaft. Dit is de residentiele hoofdplaats van Nederland met veel internationale vestigingen en waar ook personen vanuit hun thuisland deze trein nemen om alle dagen te gaan werken. Eens aan beleidsmakers verplichten om de trein te nemen elke dag een jaar lang om naar hun werk te gaan. Dan kunnen ze misschien beter oordelen.
 
donderdag 24 maart 2011 om 22:47
Stemmen: +3

luk hulpiau said:

behoud de eenvoudige beneluxtrein
Deze beslissing is weeral ingegeven door de financiële belangen van de spoorwegmaatschappijen en is NIET in het belang van de reiziger. De reis wordt flink duurder en er moet gereserveerd worden. Twee factoren die het vlot verkeer tussen de twee buurlanden lastiger maken. De HST mag er beslist komen, maar laat de goedkopere en vooral eenvoudiger te nemen trein verder rijden!
 
maandag 28 maart 2011 om 20:43
Stemmen: +4

Vermeulen said:

De heer
Dit is geen vooruitgang maar geldklopperij. Ik woon in Mechelen en spoor regelmatig naar Dordrecht. Met de HST wordt de reisduur langer, niet korter. Waarom laten de politici dat toe?
 
zondag 10 april 2011 om 23:30
Stemmen: +2

Tom Goossens said:

...
Heel wat gewone pendelaars nemen de beneluxtrein ook tussen Antwerpen en Brussel. Al deze mensen gaan dan op andere, tragere en al overvolle treinen moeten. Waar gaat dat naartoe ?
 
donderdag 21 april 2011 om 13:21
Stemmen: +1

Hoekstra, Hans said:

Op naar de 10.000 steunbetuigingen
Inmiddels ruim 7000 digitale handtekeningen. Op naar de 10.000. Maar dan moeten Rover en TTB de zaak wel weer opnieuw in de publiciteit brengen.
Al gezien dat Actiecomite Lijn 12 een enquete heeft gehouden onder de reizigers? De uitkomst - opgepikt uit een klein berichtje in Het Laatste Nieuws van vandaag, bij de kapper uiteraard - geeft aan dat 19% kiest voor een verbinding van Antwerpen met Rotterdam en Den Haag. Maar de meeste ondervraagden hadden vooral oog voor het (Belgisch) binnenlandse nut van de trein. Jammer, want dat verwatert de discussie. Wat vindt TTB?
Hans Hoekstra
Antwerpen - Den Haag
 
woensdag 11 mei 2011 om 19:28
Stemmen: +0

Grenshopper said:

...
Omdat er nog relatief weinig reizigers uit Nederland hadden getekend, heeft Rover vandaag de petitie opnieuw gelanceerd. Hier in .be hebben we onlangs nog veel aandacht gehad via een radioprogramma.

De resultaten van de enquête staan op http://www.2910essen.net/lijn1..._2011.pdf.

Het binnenlands en het grensoverschrijdend belang hoeven hier niet tegenstrijdig te zijn. Ooit verdwijnt de Beneluxtrein in zijn huidige vorm. Als het aan de NMBS ligt is de boemel de "vervanging". Als er een IR komt is dat voor alle reizigers goed.

Zie ook http://www.2910essen.net/lijn12/TreinTramBus.pdf

vrgr,
Kees Smilde
 
woensdag 11 mei 2011 om 20:14
Stemmen: +0

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12