Home Actueel Persberichten Treinreizigers ontstemd over spoorstaking
Treinreizigers ontstemd over spoorstaking
dinsdag, 12 oktober 2010 08:00

TreinTramBus roept op sociale dialoog te hervatten

De treinreizigers ondervinden vandaag heel wat hinder van een stakingsactie bij de spoorwegen. Reizigersvereniging TreinTramBus reageert ontstemd.

De staking is een gevolg van een sociaal conflict bij het goederenvervoer. Toch wordt ook het reizigersvervoer getroffen. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: "Wij zijn het slachtoffer van een conflict waar het reizigersvervoer niets mee te maken heeft. We kunnen maar weinig begrip opbrengen voor de actie."

Er staan nog meer acties op stapel. Voor woensdag 13 oktober wordt een actie aangekondigd door een deel van de treinbestuurders, maandag 18 oktober zou het hele net plat gaan. En voor dinsdag 19 oktober wordt een actie aangekondigd door een andere vakbond. Dat betekent vier dagen op amper twee weken tijd met ontregeld treinverkeer.

Jan Vanseveren: "De meeste pendelaars kunnen niet zomaar vier dagen vakantie opnemen. Als de aangekondigde acties effectief worden uitgevoerd, is alle redelijkheid zoek. We roepen de NMBS en de vakbonden dan ook op om het sociaal overleg dringend te hervatten, zodat de aangekondigde staking van 18 oktober alsnog kan worden afgewend."

• 2019.06.21
    INSCHRIJVING AFGESLOTEN: Groene haltewandeling Kerkepanne – Koksijde – De Panne
  • 2020.09.19
    Opening vier nieuwe Groene Haltes Ardennen (NIEUWE DATUM)