Home Actueel OV-nieuws [NMBS] 10 december 2017 - nieuwe dienstregeling - update
[NMBS] 10 december 2017 - nieuwe dienstregeling - update

Op 10 december 2017 voert de NMBS een nieuwe dienstregeling in. Dit zijn de opvallendste aanpassingen:

 

  • De Beneluxtrein zal normaal gezien vanaf april 2018 Noorderkempen en Breda bedienen in plaats van Roosendaal. Vanaf december rijdt er op lijn 12 Antwerpen - Roosendaal een tweede L-trein, die in Essen zal eindigen. De Nederlandse veiligheidsinstanties wilden geen bijkomende treinen zonder ATB op het emplacement van Roosendaal toelaten. 
  • Op lijn 4 Noorderkempen - Antwerpen worden vanaf december 2 treinen toegevoegd.
  • L-trein Puurs - Antwerpen - (en verder) rijdt op weekdagen ieder halfuur; in het weekend komt er een uurdienst Puurs - Antwerpen. 
  • Extra P-treinen Antwerpen - Lier (verlenging P-treinen Herentals - Lier)
  • Extra P-treinen Gent - Eeklo in de ochtendspits
  • Nieuwe L-trein Gent - Lokeren via Beervelde, ook tijdens het weekend
  • L-trein Eeklo - Gent - Ronse rijdt ieder uur op zaterdag
  • De L-trein Eeklo - Gent - Oudenaarde - Ronse heeft geen treindeel naar Kortrijk meer.
  • IC Genk - Knokke / Blankenberge rijdt enkel nog tot Blankenberge en moet niet meer koppelen in Brugge. Hierdoor is de trein sneller.
  • IC Luchthaven - Brugge rijdt verder tot Knokke. Tijdens het weekend rijdt de IC Luchthaven - Gent verder tot Brugge en Knokke.
  • IC Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt rijdt op zaterdag ieder uur tussen Leuven en Hasselt
  • IC Antwerpen - Mol - Hamont / Hasselt rijdt op zaterdag elk uur tussen Mol en Hasselt; de bediening van Hamont zal in het weekend eerder starten.
  • Nieuwe P-trein Hasselt - Aarschot - Brussel - Gent op zondagavond
  • Nieuwe P-trein Mol (evtl. Neerpelt) - Lier - Mechelen - Leuven op zondagavond
  • Nieuwe P-trein De Panne (19:19)- Gent - Leuven op zondagavond
  • Extra P-trein Brussel - Mol tijdens avondspits op weekdagen
  • IC De Panne - Leuven - Landen rijdt op zaterdag elk uur tussen Leuven en Landen
  • IC De Panne - Gent - Leuven wordt op weekdagen De Panne - Gent - Antwerpen. Er is dan een aparte IC Gent - Leuven - Landen
  • Tussen Mechelen en Leuven rijdt de IC voortaan als IC en de L als L; Muizen krijgt enkele stops van P-treinen erbij.
  • De trein Kortrijk - Bruggge zal geen lange stop in Lichtervelde meer hebben; schaduwkant is dat de reizigers uit de richting De Panne in Lichtervelde 15 tot 18 minuten moeten wachten op hun aansluiting naar Brugge of Kortrijk. In de spits gaan de P-treinen Kortrijk - Brugge v.v. stoppen in Lichtervelde.
  • Heropening station Chaudfontaine
  • Nieuwe stations te Seraing en Ougrée (in de loop van 2018)
  • Nieuwe S-trein Flémalle - Seraing - Luik - Liers
  • P-treinen Borgworm - Luik rijden via Seraing tot Flémalle
  • Een P-trein Borgworm - Luik begint voortaan in Landen.
  • De L-trein Charleroi - Namen - Jambes rijdt om de 30 minuten.
  • De L-trein Libramont - Dinant rijdt ieder uur op weekdagen.
  • De L-trein Geraardsbergen - Aat - Bergen rijdt tijdens het weekend ieder uur.
  • L-trein 's-Gravenbrakel - Manage rijdt voortaan naar La Louvière.
  • Creatie van een trein op weekdagen Aarlen - Athus - Virton - Libramont - Aarlen die in beide richtingen een lus rijdt, grotendeels in uurdienst.
  • S1 Antwerpen - Brussel - Nijvel rijdt op zaterdag om het halfuur (vanaf december 2018)
  • S2 's Gravenbrakel - Brussel - Leuven krijgt een ruimere amplitude en rijdt op zaterdag ieder halfuur (vanaf december 2018)
  • S3 Oudenaarde - Brussel - Dendermonde begint voortaan in Zottegem en krijgt een ruimere amplitude; tussen Zottegem en Kortrijk komt er een aparte L-trein.
  • S4 Aalst - Schuman - Merode rijdt altijd verder tot Vilvoorde
  • S5 Edingen - Schuman - Mechelen rijdt ieder uur tijdens het weekend en rijdt alle dagen van de week altijd tot Edingen (spits Geraardsbergen). Deze S5 krijgt een ruimere amplitude op weekdagen.
  • Lijn S7 Halle - Delta - Mechelen krijgt een ruimere amplitude
  • Meer treinen van lijn S8(1) Brussel - Ottignies zullen doorrijden naar Louvain-la-Neuve.
  • S10 Brussel - Aalst krijgt een ruimere amplitude
  • S20 Leuven - Ottignies krijgt een ruimere amplitude, met een vertrek om 22:26 uit Leuven. Daarmee wordt de situatie van voor december 2014 hersteld.

Lijnenschema WEEK (niet de nieuwste versie)

Lijnenschema WEEKEND

Share/Save/Bookmark
Commentaar (43)add comment
L89, Laag gewaardeerd commentaar [Toon]

Dave said:

L59
Leuke veranderingen en veel extra treinen precies, vraag me wel af of de P-treinen beter gaan gespreid woden want die zorgen voor enorm veel vertragingen.
 
dinsdag 14 maart 2017 om 15:58
Stemmen: -1

isa said:

gentbrugge-antwerpen zuid
Op het eerste zicht lijkt de rechtsreekse trein vanuit beervelde naar antwerpen weg te vallen, of zie ik het verkeerd?
Een aantal jaar terug ben ik al gedwongen om van gentbrugge met de auto naar beervelde te gaan, omwille vh afschaffen van die stop.
En nu krijgt gentbrugge er terug extra stop bij, maar valt de rechtstreekse trein naar antwerpen zuid vanuit beervelde weg.
Het ziet er stilletjes naar uit dat ik met de auto richting antwerpen moet, tenzij de school van mijn kindjes plots beslist om een uur extra opvang aan te bieden, of mijn werkgever spontaan zegt dat ik om drie uur mag stoppen om op tijd thuis te geraken...

lang leve het openbaar vervoer...
 
dinsdag 14 maart 2017 om 15:59
Stemmen: +8

Albert2000 said:

Stoptrein Brussel Herentals
Wanneer komt er is een stoptrein tussen Brussel en Herentals. De enigste optie is telkens in lier 25 minuten wachten op een aansluiting
 
dinsdag 14 maart 2017 om 16:08
Stemmen: -1

Andrea said:

Mevr Dutordoir: een vrouw naar mijn hart
Eindelijk meer treinen op lijn 26 (S7) Halle-Delta-Mechelen.
Hopelijk geen overvolle treinen meer en lange wachttijden (1uur) als de trein om een of andere reden niet rijdt.
Niet iedereen moet in de Europese wijk (Schuman) zijn.
In Merode zijn er zowel 's morgens als 's avonds veel meer reizigers.
Bravo!
 
dinsdag 14 maart 2017 om 18:36
Stemmen: +1

Bestemming Brussel Schuman said:

Treinen naar Brussel Schuman vanuit Zottegem/Denderleeuw
Voor wanneer terug treinen van Zottegem naar Brussel Schuman? Of weer haalbare aansluitingen in Denderleeuw naar Brussel Schuman (en Etterbeek) voor wie uit Zottegem komt? Vroeger waren er meerdere aansluitingen, zowel in de ochtendspits als de avondspits, nu NIETS meer. Nochtans grote vraag van reizigers vanuit Zottegem, Herzele,Burst, die werken in de buurt van Schuman en in de Wetstraat!
 
dinsdag 14 maart 2017 om 20:39
Stemmen: -1

Anon said:

...
Ik hoop alleen maar dat de laatste trein naar pakweg Aalst, Wetteren, Dendermonde niet terug om 22h00, 22h13 is, maar toch alstublieft wat later. (tussen 23u en 23u45 zou vree tof zijn) Is echt een zware aderlating dat die laatavondtreinen afgeschaft zijn. Ik heb het immers nooit begrepen dat er nog na 23u treinen naar Antwerpen rijden, terwijl bovengenoemde steden toch wel dichter tegen Gent liggen...
 
dinsdag 14 maart 2017 om 21:39
Stemmen: +6

eddy de mey said:

S10
S10 trein Brussel-Aalst krijgt ruimere amplitude. Wil dit ook zeggen dat de treinen de lus blijven maken van Aalst over Brussel en Dendermonde. Of valt het deel richting Dendermonde gewoon weg ?
 
woensdag 15 maart 2017 om 08:29
Stemmen: +3

Jan Cox said:

Antwerpen-Schuman
En nog altijd geen gemakkelijke verbinding tussen Antwerpen en Schuman. Het zou nochtans de Brusselse Noord-Zuid verbinding kunnen ontlasten... Antwerpen - Mechelen - Zaventem Luchthaven - Br-Schuman - Br-Luxemburg: de sporen liggen er al en vanuit Schuman ben je via de metro in een wip in het centrum van Brussel.
 
woensdag 15 maart 2017 om 11:16
Stemmen: +5

Annick said:

Wichelen
Nog steeds geen treinen die stoppen in Wichelen tijdens het weekend?! smilies/angry.gif
 
woensdag 15 maart 2017 om 11:51
Stemmen: +2

agnes said:

trein naar en van Poperinge
Ik begrijp dat u niet voor iedereen goed kan doen, en als het niet mogelijk is om de lijn van en naar Poperingen te verbeteren door op de piekuren wat meer rechtstreekse treinen in te zetten en wat minder lang te stoppen in gent en Kortrijk, dan kan het misschien toch tot de mogelijkheid behoren om dubbeldekkers op deze lijn te zetten? Ik kan u verzekeren dat iemand die in Poperinge opstapt en 2 uur in de trein zit om in Brussel te raken nu echt niet comfortabel reist in die oude versleten lawaaierige treinwagons die in de winterte koud zijn en in de zomer snikheet.
 
woensdag 15 maart 2017 om 12:51
Stemmen: +3

Paul said:

S10
S10 Brussel - Aalst krijgt een ruimere amplitude

Hopelijk betekent dit dat Brussel-West, Simonis en Thurn&Taxis dan ook 's avonds een trein krijgen.
Op dit ogenblik wordt de lijn in het weekend bediend tot 23-24u, op weekdagen slechts tot 18-19u.
 
woensdag 15 maart 2017 om 23:10
Stemmen: +3

Willem said:

Aansluiting in Luik
Hopelijk wordt de aansluiting van de trein uit Maastricht en Wezet op de trein naar Charleroi en Bergen verbeterd in Luik. Die bedraagd nu 52 min in het weekend en 58 min doordeweeks! Je mist je aansluiting dus op een paar minuten. En in de andere richting precies hetzelfde verhaal. Het zou een hele verbetering zijn als hier gewoon een goede aansluiting komt in plaats van 55 min wachten! smilies/sad.gif
 
donderdag 16 maart 2017 om 12:50
Stemmen: +4
Meer betalen voor minder aanbod, Laag gewaardeerd commentaar [Toon]

Joost said:

IC27
Zie ik nu terug een IC tussen Schuman/Lux en de luchthaven in het weekend? Zou tijd worden. De bus 21 (de weekendversie van de 12, die een half uur doet over het traject tot aan Diamant) zit regelmatig zo vol op zondagavond dat er reizigers blijven staan aan de luchthaven.
 
zondag 19 maart 2017 om 10:27
Stemmen: +1

Huys Patrick said:

onaangepaste reizigers Lijn 73 met de visie NMBS
Wie beweert dat de NMBS het heeft voor zijn reizigers, spoor maar eens van Lijn73 De Panne Landen, daar wordt je getrakteerd met 25 a 30 minuten langere treinrit. Oke, overstappen dan in Gent st Pieters, maar op volle treinen pfff wat een service...
De oplossing 2017 !!! De Panne verbinden met Antwerpen, hiervoor moet men niet studeren... of toch?
Nu eind 2017 Lijn 73 opnieuw getrakteerd door de NMBS met de verbroken aansluitingen te Lichtervelde, wie begrijpt dit...
Resoc Westhoek deed zijn best maar dan moeten ze eerst willen luisteren en willen aanpassen, tja men gaat er van uit in de Westhoek heeft men toch 2 wagens. De roadshow enkel toegankelijk voor de politiekers op de lijn, geen anderen toegelaten, EN... NMBS wil toch niks meer aanpassen, VRAAG: wanneer moet men dan zijn grieven kenbaar maken, oeps vergeet niet dat men toch niet luistert, Ze gaan ervan uit dat de mensen uit de Westhoek er niks van begrijpen... die moeten zich aanpassen aan het aanbod en niet omgekeerd, van een omgekeerde wereld gesproken.
 
maandag 20 maart 2017 om 16:57
Stemmen: +6

Franky Vinck said:

Munkzwalm
Momenteel is de verbinding vanuit Kortrijk richting Zottegem wat de tussenstops betreft bedroevend. Vertrekkend vanuit Kortrijk ben ik snel in Oudenaarde waar ik vervolgens 50 minuten!!! dien te wachten op de boemeltrein naar Munkzwalm, amper twee haltes verder.
Ik ben heus niet de enige reiziger die dit onbegrijpelijk vind. Vroeger waren de verbindingen vanuit Munkzwalm naar Kortrijk en vice versa stukken beter. Nu hebben mensen de trein opgegeven vanwege het veel beperktere aanbod. Een gemiste kans, zo lijkt mij.
Ik lees dat er vanaf 10 december 2017 mogelijks verandering op de lijn S3 komt? Verbetering mogen we hopen?
 
zondag 07 mei 2017 om 21:01
Stemmen: +1

Westhoekreiziger said:

Antwerpen - Poperinge
Mensen die van en naar Poperinge moeten, zitten vaak op overvolle treinen! Dit is te wijten aan de koppeling in Kortrijk. Het ene deel rijdt naar Lille, het andere naar Poperinge. Zo kunnen de treinen nooit lang genoeg zijn richting Poperinge waardoor de treinen altijd vol zijn!

De verbinging richting Brugge is wel al verbeterd, maar als de trein wat vertraging oploopt mag je al gauw weer een halfuur wachten. (In het weekend soms een uur) Meer en langere treinen is de boodschap!

Ik viel haast omver toen ik het schema bekeek. Het is een schande hoe weinig treinen er maar rijden in West-Vlaanderen in vergelijking met de rest van het land. Ze zouden meer reizigers aanlokken als ze eens wat meer treinen richting De Panne en Poperinge zouden sturen.
 
zondag 14 mei 2017 om 15:08
Stemmen: +6

David said:

Sinds wanneer is Antw-Zuid belangrijk?
Zie net dat de IC-4 tijdens de week ook in Zuid stopt? Reistijd Gent-Antwerpen is nu al zolang.. misschien Lokeren schrappen dan?
 
zaterdag 20 mei 2017 om 01:13
Stemmen: -1

Willem said:

NMBS bus Bastenaken
Ik zie dat de lijn 163 (Libramont-Bastenaken) ontbreekt op het lijnenschema, in tegenstelling tot het lijnenschema van december 2016. Blijft dit wel gewoon een NMBS bus, of wordt die overgenomen door de TEC volgend jaar?
 
zondag 28 mei 2017 om 16:35
Stemmen: +2

Gino said:

Dendermonde-Brussel
Geen wijzigingen op de lijn Dendermonde-Brussel? Nochtans is deze lijn al jaren stiefmoederlijk behandeld.
Is er dan geen oplossing gevonden voor de vele vertragingen en defecten (zowel aan de treinstellen als aan de spoorweglijn/overwegen)? En ook qua spoorvastheid is deze drukbezette lijn niet erg betrouwbaar...
 
vrijdag 02 juni 2017 om 12:45
Stemmen: +3

Peter said:

Vilvoorde-Burst om 22u
Ik doe dagelijks het traject Vilvoorde - Burst om 22u (werk in de namiddagploeg).Is het astublieft niet mogelijk om de IC2345 trein de extra stops Haaltert, Burst, Herzele en Munckzwalm te geven, zoals dit de laatste 20 jaar en in het weekend het geval is? Het kan toch niet dat je om 12u moet vertrekken en om 24u30 terug thuis bent om 8u te werken in Vilvoorde? En wat ga je doen met al de postmensen van Brussel X die in September van Brussel verhuizen naar Neder-Over-Heembeek? Voor al wie even buiten Brussel werkt in de namiddagploeg is 22u12 in Brussel-Noord niet haalbaar. 22u28 (IC2345) is wel haalbaar in Brussel Noord.
 
maandag 05 juni 2017 om 16:41
Stemmen: +1
Schandalig gewoon weer de wekmensen die getroffen worden, Laag gewaardeerd commentaar [Toon]

Peter said:

Treinen Blankenberge
Huidige dienstregeling Blankenberge - Brussel-Zuid
V 05:42 - A 07:15 (rittijd 01:33)
V 06:42 - A 08:15 (rittijd 01:33)
V 07:14 - A 08:43 (rittijd 01:29)
Nieuwe dienstregeling
V 05:54 - A 07:09 (rittijd 01:15)
V 06:54 - A 08:09 (rittijd 01:15)
V 07:09 - A 08:31 (rittijd 01:22) met overstap van 9' in Brugge

Veel meer uitleg hoeft er niet bij...
 
donderdag 08 juni 2017 om 20:28
Stemmen: +4

Bossu Gerda said:

nieuwe dienstregeling dec 2017 West-Vlaanderen
Ik werk in Brugge telkens tot 19u. Ik kan pas de trein van 19.58 nemen !!! De trein van 19:14 kan ik onmogelijk halen. Mijn huidige trein vertrekt om 19:38, vroeger was dit 19:31. Ik ben almaar later thuis. Ik stop om 19u met werken en ben pas om 20:40 thuis ( nu om 20:25 en vroeger om 20:15 ). Dat is niet leefbaar ! Enige spreiding is er niet : 2 treinen richting Kortrijk op 16 minuten tijd en dan 44 minuten niets ! Om 16:38 en 17:38 is er wel een piekuurtrein. Al wie langer werkt dan 17u is heel lang onderweg ! Men belooft meer treinen en beter spreiding op de website van a naar beter maar het is van a naar kan niet slechter ! Ik pendel al ongeveer 25 jaar maar zo'n slechte dienstregeling heb ik nog niet meegemaakt !
 
donderdag 22 juni 2017 om 14:59
Stemmen: +7

Lut Maesfranckx said:

Beervelde -Gent-sint-pieters
Heel veel schoolgaande jeugd neemt nu de trein 's morgens om 7u30 en komen aan om 7u50 in Gent-sint_pieters. Perfect om zich naar een school in de binnenstad te begeven . Nieuwe uurregeling 7u55 vertrek aankomst om 8u15 (veel te laat ) of 6u55 aankomst 7u15 (veel te vroeg ) of overstappen in Gent-dampoort (trein vertrekt in beervelde om 7u37 en komt aan in Gent-sint-pieters om 8u07 wat ook veel te laat is . Wil men treinreizigen echt ontmoedigen ?
waarom kan er tijdens spits (tussen 7u smorgens en 9 uur) en 'savonds vanaf 16u tot 18 u ) niet gewoon twee treinen ( gent-antwerpen ) per uur stoppen in Beervelde ?
nieuwe uurregeling 'savonds vanuit Gent ook maar 1 per uur en dan net half uur opgeschoven tov nu.
 
vrijdag 23 juni 2017 om 15:45
Stemmen: +6

Tina Heylen said:

Noorderkempen
Ik lees hier dat de Beneluxtrein vanaf april 2018 via Noorderkempen en Breda zou rijden. Wat zou dit concreet (kunnen) betekenen voor station Noorderkempen? Komt er dan een extra verbinding per uur Brussel - Antwerpen - Noorderkempen - Nederland, en blijft dan Noorderkempen - Antwerpen ook behouden?
 
donderdag 24 augustus 2017 om 18:54
Stemmen: +4

KeesSmilde said:

Noorderkempen
Noorderkempen krijgt 1 trein per uur Brussel - Antwerpen - Breda - Amsterdam. In de piekuren blijven er extra treinen Antwerpen - Noorderkempen v.v. rijden.
 
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:34
Stemmen: +0

Lismont said:

...
Kennelijk gaan er nog steeds geen sneltreinen rijden tussen Limburg en Brussel/Antwerpen. Tot nu toe rijden er alleen stoptreinen, Genk - Brussel-Noord is 1 uur 40 minuten met 8 tussenstops, terwijl Brugge - Brussel-Zuid, zelfde afstand, 1 uur 00 minuten is met 2 tussenstops.
Hasselt-Antwerpen kan alleen met overstappen in Aarschot ofwel de Ronde van Vlaanderen Hasselt - Leuven - Zaventem - Mechelen - Antwerpen.
West- en Oost-Vlamingen krijgen sneltreinen en daarop aansluitende stoptreinen, dat is normaal. Limburgers krijgen alleen stoptreinen. Vanwaar dat verschil?
 
woensdag 27 september 2017 om 19:12
Stemmen: +4

Arnold said:

Limburg - Brussel/Antwerpen
Lismont,
Tussen de kust en Brussel heeft men een eeuw geleden het plan uitgewerkt, gefinancierd en gerealiseerd om een rechtstreekse en snelle lijn te hebben: 50A. Tussen Hasselt en de grote steden rijdt men: ofwel via Mol (lijn 15, diesel, enkel spoor), via Aarschot (lijn 35, goederencorridor Antwerpen - Duitsland), via Landen (lijn 21, enkel spoor).
Oplossingen: heropen IJzeren Rijn en haal vracht van lijn 35 af + gebruik de bocht van Aarschot voor snelle treinen, en laat daarnaast afzonderlijke stoptreinen rijden.
Voorwaarde: langetermijnvisie, financiering, dus: politieke wil.
 
donderdag 28 september 2017 om 09:35
Stemmen: +3

Sabita Van Olmen said:

Vroege trein weekend
Komt er in het weekend terug een trein rond 6 u.ik ben werkzaam in rusthuis mayerhof te mortsel aan station liersesteenweg. Mmijn vroege shift start om 7 u . Een vroege trein voor de werkende mensen zou handig zijn bij sneeuw en ijzel. En liefst stoppen in de station liersesteenweg ipv mortsel oude god mvg sabita van olmen uit kontich isldj
 
maandag 13 november 2017 om 15:23
Stemmen: +0

van cutsem vic said:

vroege trein weekend
En als er geen sneeuw of ijzel is toch maar met de auto?
 
maandag 13 november 2017 om 19:48
Stemmen: +1

Jorg said:

Beervelde-Antwerpen
Waarom wordt de rechtstreekse trein van Beervelde naar Antwerpen eigenlijk afgeschaft ? Wordt dat ergens meegedeeld ?
Met de wagen is dit het vlotst bereikbare station in die regio...

Zelf ben ik vorige maand pas overgeschakeld naar het openbaar vervoer, vnl. door het drukkere wegverkeer en de auto-kosten.
Maar door deze drastische wijziging (afschaffen Beervelde) zie ik me genoodzaakt om opnieuw met de auto naar Antwerpen te rijden.

Andere opties met het openbare vervoer resulteren in onpraktische regelingen (vb. totale reistijden van meer dan 2 uur).
 
vrijdag 17 november 2017 om 13:54
Stemmen: +6

StijnJ said:

IC 3028 Richting Antwerpen-Centraal
Ik heb dezelfde vraag ivm. Beervelde.
Dit is idd het enige station om vlot vanuit de omgeving Oosterzele, Melle,... naar Mortsel te geraken.
M'n huidig traject valt zeer goed mee (1u20 minuten) : Met de auto naar Beervelde (6:55-7:22) | Beervelde->Antw-Berchem (7:27-8:02)| Antw-Berchem->Mortsel (8:10-8:13). Met de auto is dit de laatste tijd niet veel sneller.

Nu Beervelde wegvalt, is er geen enkele optie meer met het openbaar vervoer.
- Station Gent-Dampoort / St-Pieters is ondoenbaar met de auto 's morgens: geen toegankelijke ligging + kosten parking.
- Station Lokeren ligt te ver om met de auto naartoe te rijden, 42 km.
- Station Zottegem : is via Brussel; totale reistijd van +2u00.
- Station Wetteren : aankomst in Mechelen om 06:46, vertrek naar Mortsel om 06:51 (maw. 50% kans op het missen van deze trein)

Resultaat:
De enige oplossing is de E17 met de auto...
Het verkeer op de weg wordt stilaan onhoudbaar. In plaats van een beter alternatief te voorzien met het openbaar vervoer, gebeurt net het tegenovergestelde !
 
vrijdag 24 november 2017 om 16:31
Stemmen: +1

Jacques said:

Trein naar Oostende uit Brussel
Nog steeds maar 1 directe trein vanuit Brussel naar Oostende. Steeds moeten lopen om de aansluiting te halen, niet plezant. Zou beter zijn om het half uur een directe trein te laten rijden. Je moet eens zien hoeveel treinen naar Antwerpen en naar Gent en Brugge rijden. Schande dat dit al jaren zo is.
 
vrijdag 24 november 2017 om 16:35
Stemmen: +0

Tonia said:

slechts 1 lijn van Leuven - Heverlee (Ottignies) tijdens schoolpiekuur
Vind het nogal teleurstellend iedereen verplichten het openbaar vervoer te nemen, maar zelfs de lijn Langdorp (Aarschot) richting Leuven komt af en toe met vertraging, en op geen enkel moment wordt er gewacht op studenten in deze trein die richting Heverlee moeten. Enkel via de aansluiting met trein richting Ottignies om 7h56 zijn ze op tijd in school. Bij 10 min vertraging kunnen ze enkel nog de bus nemen om 8.03 (die 25 min onderweg is en sowiso te laat toekomen). Bij 15 min vertraging is het een ramp...De laatste weken al 3 keer... hopelijk valt dit mee tijdens de examens ...een trein eerder nemen maw jonge kinderen om 6u40 tijdens de winter aan een station laten staan wachten zit er niet in, dan zal het met de auto worden en aanschuiven in de files ...
 
maandag 27 november 2017 om 13:41
Stemmen: -2

Mauro said:

Antwerpen gent sint pieters
Hoe verwacht u dat leerling op school geraken met een trein om 7:55 ikzelf heb een bus om 8:10 naar mijn school dus dit is niet mogelijk en als ik de trein van 6:55 neem ben ik er 50 minuten op voorhand. Dit kan niet zijn de regelingen nu zijn perfect richting antwerpen en gent sint pieters. AUB LAAT DIT ZO
 
dinsdag 28 november 2017 om 08:13
Stemmen: -1

Treinreiziger said:

Treinen tussen Poperinge - Kortrijk
Voor alle studenten van Vives die richting Poperinge moeten zou het ook ideaal zijn dat de treinen niet telkens om 9 minuten na een bepaald uur vertrekken. De lessen zijn telkens gedaan om kwart na, hierdoor moet je al bijna een uur wachten vooraleer je de trein kan nemen. Het zou beter zijn dat de treinen om 20 voor of kwart voor zouden vertrekken. 17u15 gedaan met de lessen betekent om 19u thuis....
 
dinsdag 28 november 2017 om 18:29
Stemmen: +1

overweg13 said:

scholen en treinen
Het is eigenlijk een klassiek probleem. Maar is het niet veel eenvoudiger als de scholen hun uren aanpassen aan de beschikbare treinen dan omgekeerd? Al heb ik het zelf meegemaakt dat de prefect koppig bleef weigeren om de lesuren met een tiental minuten te verschuiven...
 
dinsdag 28 november 2017 om 18:59
Stemmen: +1

Marc N. said:

pendelaars vanaf station Beervelde
Via volgende Facebookpagina kan je zien dat geen enkele pendelaar gelukkig is met de nieuwe uurregeling vanuit het treinstation Beervelde:

https://www.facebook.com/pg/pendelaarsbeervelde/community/?ref=page_internal

Als klant koning is tijd om er eens naar te kijken?
 
vrijdag 01 december 2017 om 18:23
Stemmen: -1

Dierickx said:

Spijtig
Nog steeds geen trein om 12u30, 13u30, ... te Halle naar Geraardsbergen. Kinderen van de scholen moeten steeds een uur wachten op hun trein. Dit is zeer jammer, zeker tijdens de examenperiode.
 
dinsdag 05 december 2017 om 07:23
Stemmen: -2

Carla said:

Gent - Beervelde
Wat een schitterende manier was om vanuit Lochristi vlot naar Gent te geraken wordt nu door deze nieuwe uurregeling teniet gedaan . Ontzettend jammer en tegen alle logica in . Dan toch maar weer met de auto de baan op....
 
maandag 11 december 2017 om 10:51
Stemmen: -2

Ruben Decrop said:

Samenstelling trein Antwerpen-Berchem naar Brussel 9u00
Tot vorige week was die trein een dubbeldek met 9 wagons. Nu een enkel dek met 6 wagons. Gevolg: al 2 maal 40 minuten moeten rechtstaan vanaf Berchem smilies/sad.gif, terwijl ik vroeg 35 minuten intensief kon werken aan het klaptafeltje.
De extra reizigers in Mechelen zijn er uiteraard ook aan voor de moeite.
Het zou niet echt moeilijk zijn om minstens 9 wagons te hebben in deze trein
 
dinsdag 12 december 2017 om 16:05
Stemmen: +0

Schrijf commentaar

security image
Schrijf de volgende tekens


busy
 

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2017 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12