[GENT] Tram 1

4 berichten • Pagina 1 van 1

[GENT] Tram 1

BerichtDoor Krulle » 27 Feb 2011, 15:20

Gedag,

Voor de zekerheid: ik heb het over de tram in Gent.

Wanneer zullen de werken aan de sporen van tram 1 klaar zijn? Ik bedoel wanneer rijdt tram 1 weer van het Sint-Pietersstation naar de Korenmarkt via de Kortrijksesteenweg ?

Ik vind dit nergens in de puinhoop van info van De Lijn.

Alvast bedankt...
Krulle

Re: [GENT] Tram 1

BerichtDoor Bram » 28 Feb 2011, 14:32

Ik citeer uit de laatste informatiebrief aan de bewoners:

1) Februari - begin April 2011
Deze week is de aannemer gestart met een nieuwe fase in de werkzaamheden. De kant Sint-Paulus van de Kortrijksesteenweg (de kant met pare nummers) wordt heraangelegd. De eerste twee maanden van de werken zullen aannemer en onderaannemer hoofdzakelijk spoorwerken uitvoeren. De oude sporen worden verwijderd, nieuwe spoorelementen worden geplaatst en de trambedding wordt aangelegd. Zonder onvoorziene omstandigheden moet de eigen bedding voor de tram afgewerkt zijn tegen begin april 2011. Tramlijn 1 zal vanaf dat ogenblik opnieuw zijn oude traject richting centrum kunnen volgen.

Begin april zal de tram al in beide richtingen rijden maar daarmee zijn de werken aan de straat nog niet gedaan. De straat zal klaar zijn voor het bouwverlof in de zomer. Daarmee hebben ze meer dan een half jaar vertraging opgelopen.

Ik weet niet wat de beste oplossing was maar misschien hadden ze beter voor een meer drastische oplossing gekozen en de straat volledig geknipt. De kranen moeten heel voorzichtig te werk gaan omwille van de bovenleiding. Daarnaast passeren er massa's voetgangers, fietsers en auto's.

Op die manier was de bediening nog slechter geweest dan nu het geval was maar dan kon men zeker dubbel zo snel de werf afwerken. (Het is uiteraard gemakkelijk om dit achteraf te verkondigen. Had je me dit een jaar geleden gevraagd, ik zou het niet goed geweten hebben.)
Bram

BerichtDoor Bram » 04 Mrt 2011, 09:09

Gisteren op de hoorzitting mobiliteit en openbaar vervoer van de stationsomgeving Gent-Sint-Pieters, waar een collega aanwezig was, werd maandag 11 april genoemd.
Bram

BerichtDoor Krulle » 07 Mrt 2011, 09:38

Ik dank jullie voor jullie hoopgevende reacties...

Nog maar een maand te voet ;)
Krulle

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Tram en Metro

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12