Home Actueel Forums Algemeen Tram en Metro Eindelijk nieuwe trams

Eindelijk nieuwe trams

12 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Eindelijk nieuwe trams

BerichtDoor Leuven-Gent » 12 Nov 2009, 08:49

Uit De Standaard online:

De Lijn investeert in 88 nieuwe trams voor Antwerpen en Gent

BRUSSEL - De Vlaamse vervoermaatschappij De Lijn koopt en huurt 88 nieuwe trams voor Antwerpen en Gent. Later kunnen daar nog eens 50 stellen bijkomen. Hiermee is een bedrag tussen 200 en 320 miljoen gemoeid. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

De trams worden niet allemaal tegelijk geleverd. In eerste instantie koopt De Lijn een lot van 21 stuks. Die moeten dienen om de tramuitbreidingen naar Deurne-Wijnegem en Mortsel-Boechout op te vangen.

Deze zware investeringen staan niet haaks op de aangekondigde besparingen. 'Er is een duidelijk verschil tussen de aangekondigde besparingen op werkingskosten en investeringen. Die laatste willen we op peil houden want dat verschaft werkgelegenheid', zegt waarnemend directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot.
Leuven-Gent

Re: Eindelijk nieuwe trams

BerichtDoor Hagelander » 15 Nov 2009, 17:35

Tegen wanneer zouden die effectief ook rijden?

PS. Ik ben natuurlijk wel blij met deze beslissing.
Hagelander

BerichtDoor Trammist » 16 Nov 2009, 18:50

Hagelander schreef:Tegen wanneer zouden die effectief ook rijden?

Ik vermoed tegen 2020, het 'magisch jaar' voor De Lijn.
Trammist

BerichtDoor Hagelander » 25 Sep 2010, 07:20

Vraagje: aangezien de toekomstige tolgelden gebruikt zullen worden voor de meerkost van de autotunnels te betalen in Antwerpen, vraag ik me nu af, met welk geld worden de andere voorziene plannen voor het OPENBAAR vervoer gefinancierd? Ik dacht dat het tolgeld van de eerst voorziene Lange Wapperbrug aangewend gingen worden voor de projecten van De Lijn - Antwerpen, of heb ik het mis?
Hagelander

BerichtDoor SIMPY.be » 25 Sep 2010, 10:14

Tramverlengingen in Antwerpen.. Nu met de tunnel zijn die gewoon afgeschaft. Schandalig gewoon.
SIMPY.be

BerichtDoor Mark » 25 Sep 2010, 19:06

Met het Brabo project is men volop bezig en de verlengingen komen er dus wel degelijk, met zit zelfs voor op de planning. Naar Antwerpen komen nog 13 Hermelijnen, wat dan volgt is afwachten. Van de Hermelijnen is geweten dat ze grote slijtage aan de sporen voortbrengen, De Lijn zou terug graag trams aanschaffen met klasieke draaistellen.
Mark

BerichtDoor Trammist » 25 Sep 2010, 20:28

SIMPY.be schreef:Tramverlengingen in Antwerpen.. Nu met de tunnel zijn die gewoon afgeschaft. Schandalig gewoon.

Bron?
Trammist

BerichtDoor calabria » 26 Sep 2010, 11:58

Trammist schreef:
SIMPY.be schreef:Tramverlengingen in Antwerpen.. Nu met de tunnel zijn die gewoon afgeschaft. Schandalig gewoon.

Bron?

Ik heb dit ook gelezen deze week op De Standaard Online, de juiste link kan ik niet meer geven.
calabria

BerichtDoor SIMPY.be » 26 Sep 2010, 12:10

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GMQ2VP9JF

Als er toch nog extra geld nodig is om de bretellen aan te leggen, zullen er geplande nieuwe tramlijnen worden geschrapt of tijdelijk uitgesteld. Dat zal de SP.A pijn doen.

En geloof me vrij, de geraamde bedragen zullen zeker overschreden worden. Dat is nu eenmaal zo met overheidsaanbestedingen. Deze morgen werd dit nog gezegd in de 7de dag.
SIMPY.be

BerichtDoor Trammist » 26 Sep 2010, 16:30

Brabo 2 zou alvast wél nog uitgevoerd worden. Dus de tram naar Ekeren, Eilandje, Leien Fase 2 en het stukje op 't zuid zullen er wellicht nog wel (redelijk) snel komen.

Voor al de andere verlengingen zal per verlenging een "maatschappelijke draagkracht analyse" en kosten-baten analyse gemaakt worden om prioriteiten te kunnen stellen... MAW opschuiven in tijd en lijnen schrappen.
Trammist

Volgende

12 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Terugkeren naar Tram en Metro

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten