Home Actueel Forums Algemeen Tram en Metro [Antwerpen] Renovatie Premetrostation Diamant

[Antwerpen] Renovatie Premetrostation Diamant

18 berichten • Pagina 1 van 21, 2

[Antwerpen] Renovatie Premetrostation Diamant

BerichtDoor Trammist » 28 Jun 2009, 16:20

Ik ben gisteren in Station annex ondergrondse bouwwerf Diamant geraakt, en ik heb zowat alles vastgelegd op foto.

En hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, ik zal die groezelige, bedompte sfeer toch een klein beetje missen, al weet ik absoluut niet waarom... :(

1. Plakkaat
Afbeelding

2.Bij de ondergrondse fietsenstalling annex parkeergarage onder 't Astridplein
Afbeelding

3. De capaciteit van deze ondergrondse gang is gewoon botweg gehalveerd.
Afbeelding

4. Duidelijke bewegwijzering
Afbeelding

5. Voormalig loket
Afbeelding

6. Scheve foto, maar ze moest er gewoon bij
Afbeelding

7. Wederom duidelijke bewegwijzering
Afbeelding

8. De rechtstreekse verbinding met het Centraal Station (NMBS)
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. U ziet het, botweg gehalveerd
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Hier moest ik gewoon een foto van trekken :D Schol! Afbeelding
Afbeelding

14. Idem, hopelijk komt er hier een eind aan...
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. Achter deze deur schuilt een enorme zaal, die mede afgescheiden is van de nog toegankelijke delen.
Afbeelding

17. ...en achter deze deur is deze foto genomen, enfin, de deur is vastgemaakt met een ketting en een hangslot, dat geeft voldoende ruimte om er m'n arm en (grote) reflexcamera door te steken.
Afbeelding

18. Er zijn blijkbaar 2 verbindingen tussen het CS en de premetro. Nog nooit gemerkt, tot het moment van opname...
Afbeelding

19.
Afbeelding

20. En dit is het perron richting Hoboken/Mortsel/Olympiade. De helft ervan is afgesloten, daarvan heb ik geen foto kunnen maken, maar het is wél te zien vanuit een tramstel dat voorbijrijdt
Afbeelding

21.
Afbeelding
Trammist

Re: [Antwerpen] Renovatie Premetrostation Diamant

BerichtDoor Hagelander » 28 Jun 2009, 16:51

Toch maar goed dat ze er iets aan het doen zijn, want dat station was gewoon vreselijk!
Hagelander

BerichtDoor kempenexpress » 29 Jun 2009, 09:32

Ik ben zelf een niet-frequente tramgebruiker, maar voor die paar keren dat ik in Diamant was of erdoor liep, voelde ik mij niet zo gerust. Ook de stank van drank, urine e.d. hing daar ten volle rond. Mijn inziens wordt het hoog tijd dat Diamant wordt aangepakt. Hopelijk wordt het daar een ietwat aangenamere bedoening om erdoor te wandelen, zonder welriekende geuren om de trein en/of tram te halen.

Persoonlijk denk ik dat die doorgang nu wel gehalveerd is voor de werkzaamheden, maar als alles afgewerkt is, zullen die houten wanden hoogstwaarschijnlijk verdwijnen...

Ik ben voorzichtig met opmerkingen...
kempenexpress

BerichtDoor xxl_filip » 14 Jul 2009, 12:45

Vooral het verschil met het vernieuwde trein-station was opvallend.
Als ze nu een beetje slim zijn en dezelfde stijl hanteren???
xxl_filip

BerichtDoor ThomSten » 16 Jul 2009, 16:51

Probleem is dat het aanpalende treinstation ook niet uit één stijl bestaat...
ThomSten

BerichtDoor Trammist » 18 Jul 2009, 16:01

Ik denk niet dat ik nog dikwijls fotoreeksen ga posten in deze topic, want zonder toestemming mag er niet gefotografeerd worden in de premetro. En Diamant voor vrij strikt bewaakt. Samen met Astrid is Diamant zowat het zwaarst bewaakte PM-station van Antwerpen. Ik kreeg daar gisteren zo'n "toezichthouder premetro", die naar eigen zeggen al 22jaar actief was, op mijn dak, die begon te dreigen met een échte lijnwachter op mij af te sturen, maar ik ben er met een (fikse) waarschuwing vanaf gekomen...
Trammist

BerichtDoor Hagelander » 18 Jul 2009, 18:06

En waarom mogen daar geen foto's genomen worden? Worden er staatsgeheimen bewaard in de metrostations? ;)
Hagelander

BerichtDoor Administrator » 19 Jul 2009, 13:54

Ook in Brussel wordt dit streng opgevolgd. Gelukkig krijgen we voor projecten een badge met toelating om foto's te trekken. Dan is het wel lachen als je zo een kwade opzichter de mond kan snoeren door het tonen van die badge.

Onbegrijpelijk eigenlijk dat fotograferen niet toegelaten is. Ok, chauffeurs moet je bij metro en premetro niet in hun gezicht flitsen, maar dat is dan ook de enige gevaarlijke situatie die ik me kan bedenken. In de infrastructuur en in de gangen kan dit geen problemen met zich meebrengen.

In de reisvoorwaarden staat zulk verbod in ieder geval niet gespecifieerd.
Administrator
Beheerder

BerichtDoor Trammist » 19 Jul 2009, 23:12

Nja, strikt genomen is het interieur van een station privaateigendom van het metrobedrijf. Het feit dat het openbaar toegankelijk is verandert dat nog niet.

Volgens mij is fotograferen vooral verboden omdat terroristen aan de hand van foto's hun aanvallen beter zouden kunnen plannen...
Trammist

BerichtDoor Hagelander » 20 Jul 2009, 06:51

Terroristen zullen zeker foto's gaan nemen met een opvallend fototoestel (LOL). Trouwens, toen ik als puber regelmatig in Antwerpen verbleef, heb ik toen zelden of raar iemand van de toenmalige MIVA in die metrostations geweten. Die foto's zijn dus al lang gemaakt ;) Enfin, alle gekheid op een stokje, ik vind het toch jammer dat het niet mag, het is toch een manier dat we informatie kunnen delen en positief-kritisch onze ideeën kunnen delen.
Hagelander

Volgende

18 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Terugkeren naar Tram en Metro

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten