Tram in mechelen?

23 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Re: Tram in mechelen?

BerichtDoor Administrator » 05 Dec 2008, 10:08

Om u vest aan te hangen? :mrgreen:
Administrator
Beheerder

BerichtDoor Gast » 05 Dec 2008, 21:00

xxl_filip schreef:Ok, maar waarvoor dient dit? Om de bovenleiding aan vast te maken?
Is dat wel na al die jaren dan nog wel bruikbaar? Dat moet toch een behoorlijke kracht kunnen verdragen?

Dat diende idd om de dwarskabels der stroomkabels aan te bevestigen.
En die 50jaar oude gevallen zijn in mijn gedachte niet meer bruikbaar. Een hedendaagse stroomkabel is -denk ik- een stuk zwaarder dan één uit de jaren '40, dit door de zwaardere en krachtigere trams. In Boedapest vielen er zelfs bovenleidingspalen omver omdat ze het gewicht der nieuwe kabels niet konden (ver)dragen.
Gast

BerichtDoor apestaart » 25 Jan 2011, 11:51

Het is ondertussen al 2 jaar geleden dat we nog iets vernomen over een mogelijke terugkeer van de tram in Mechelen.
Ik heb zo de indruk dat daar helemaal niks van in huis zal komen, want die aankondigingen dateren van voor de regionale verkiezingen, dus loze verkiezingsbeloften.
De cliché van ministers: vanalles beloven en dan uiteindelijk niks doen blijkt hier te kloppen. :evil:
Mijn stelling is altijd dat men enkel projecten moet aankondigen waarvan men 100% zeker is dat die ook daadwerkelijk kan uitgevoerd worden, zoniet dan moet men erover zwijgen, want dat is mensen zand in de ogen gooien en mensen valse hoop geven en daar heeft tenslotte niemand aan, dus mijn leuze is: eerst zien en dan geloven zegt de blinde :x :x
apestaart

Vorige

23 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Terugkeren naar Tram en Metro

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12