ongeval op de kusttra

4 berichten • Pagina 1 van 1

ongeval op de kusttra

BerichtDoor raaf » 06 Dec 2011, 11:24

Op 09-07-2011 om 11u04 kreeg mijn echtgenote een ongeval op de kusttram .
We waren opgestapt aan de halte Oostende Bad .We moesten staan zoals gewoonlijk maar er was nog wel wat plaats .Tegen dat we een paar haltes verder waren ,ter hoogte van het Marie-José plein zat de tram zo vol dat geen enkele beestenwagen er van de wet een voorbeeld aan mag nemen zonder een zware boete te krijgen voor dierenmishandeling .Toen de tram bijna ging stoppen begon de massa te drummen om er af te geraken aan het M-J plein .Mijn echtgenote word opzij gedrumd en moet zich om niet te vallen vastgrijpen aan de paal die bij de deuren die naar binnen openschuiven .Resultaat ;;; De deuren openen zich ,haar arm word tussen de deur en de paal geklemd en breekt . Hij stond in een winkelhaak ,gekomplikeerde breuk dus .
Niemand van de pasagiers trekt zich er ook maar iets van aan en ze stromen als gek van de tram . Ik help mijn vrouw zich neer te zetten op een vrijgekomen plaats (ze zou bewusteloos zijn gevallen ) en loop naar voor om de bestuurster te verwittigen .Mevrouw Thybout Heidi bestuurster op dat ogenblik van tram 6030 lijn of dienst D342 stop te hoogte van het station van Oostende .Ze gaat mee binnen ,er word gezord dat mijn vrouw in het ziekenhuis geraakt en ze moet een dringende operatie ondergaan . Tot daar dat .Er werd ook een verslag opgesteld .
Nu vraagd de verzekering van de tram getuigen ????Wat moet je doen ??,Mensen neerslaan om ze bij jou te houden zodat ze kunnen getuigen ??? De lijn zegt immers dat kan al lang geleden elders zijn gebeurd ???? (haar arm stond in een winkelhaak )
Ze was voordien met de auto uit Sint-Niklaas gekomen .We namen de tram om de stadsdrukte en parkeerproblemen te vermijden .
Dat is dus de beruchte diensverlening van de lijn .
Zijn er nog mensen die in zulke situatie iets hebben meegemaakt ?
mvg
yves
raaf

Re: ongeval op de kusttra

BerichtDoor raaf » 07 Dec 2011, 17:52

Weet wat ik nog het lafste vind . Die omhooggevallen nietsnutten die in 999 gevallen op de 1000 een djopke gekregen hebben aldaar door politieke inmenging omdat ze voor iets anders gelijk waar niet bekwaam zijn (kijk de rodeo rijders ) en zij die bij de lijn het werk moeten verdelen houden vol in hun lafheid (ook politiek vriendje natuurlijk) .En dan verschieten ze er van dat één of meerdere van hun mensen soms ambras krijgt op zijn tram of bus . De verzekering daarvan is gewoon een overheids bedrijf die natuurlijk boven de wet staan en de burger minachten .(dat zijn de woorden die ik in de ziekenbond en bij mijn verzekeringsmaatschappij heb gehoord ,dus je weet het wel )
raaf

BerichtDoor kanunnikes » 09 Dec 2011, 13:10

Dag Raaf, ik spreek graag de wens uit dat uw vrouw niet al te veel pijn moet lijden. Ik begrijp uw ongenoegen in verband met de getuigen, maar de bestuurster kan opgeven dat u haar hebt verwittigd en dat nadien ook al het mogelijke is gedaan om uw vrouw verder te helpen. Dat zulk een breuk, veroorzaakt op dat moment, zeker niet van eerdere datum zou zijn, kunnen de dokters die haar opereerden zeker ook bevestigen. Ik begrijp dat het een hele opgave zal worden voor u om iedereen aan te schrijven die u zou kunnen verder helpen. Temeer omdat u ook bezorgd bent om uw vrouw. Ik hoop dat het vlug in orde zal komen. Veel sterkte.
kanunnikes

BerichtDoor raaf » 09 Dec 2011, 16:44

kanunnikes schreef:Dag Raaf, ik spreek graag de wens uit dat uw vrouw niet al te veel pijn moet lijden. Ik begrijp uw ongenoegen in verband met de getuigen, maar de bestuurster kan opgeven dat u haar hebt verwittigd en dat nadien ook al het mogelijke is gedaan om uw vrouw verder te helpen. Dat zulk een breuk, veroorzaakt op dat moment, zeker niet van eerdere datum zou zijn, kunnen de dokters die haar opereerden zeker ook bevestigen. Ik begrijp dat het een hele opgave zal worden voor u om iedereen aan te schrijven die u zou kunnen verder helpen. Temeer omdat u ook bezorgd bent om uw vrouw. Ik hoop dat het vlug in orde zal komen. Veel sterkte.

Beste ,heel veel dank voor u medeleven . Waarschijnlijk volgende maand een tweede operatie . Wat de bestuurster betreft ,die dame was wel in orde hoor .Zij zit vooraan in zo een dubbel voertuig ,dus ze kon het niet gezien hebben en heeft na melding gedaan wat moest .De énige fout die ze misschien heeft gemaakt en aan de oorzaak van het ongeval lag is veel te veel mensen op haar tram toegelaten . (ik weet dat dit in opdracht is van de onbekwamen die de dienstverlening daar moeten regelen ,maar het mag niet ) De volgende keer (hopelijk komt die niet ) trek in aan de noodrem of alarmbel ,wat ik eigenlijk misschien beter had gedaan .Maar op zulk moment denk je eerst aan het slachtoffer natuurlijk (de verzekereing van de lijn dan weer niet ,die denken alleen er aan hoe ze zeker niet moeten vergoeden ,de rest intresseerd hun niks ,er is dan ook niks menselijk aan dat soort mensen ) Ik zit hier in mezelf te overwegen ,wanneer dit niet in orde komt (wat ik denk) ik bij de minste overtreding van ééntje van de bussen van de lijn (en dat zijn er veel uit tijdsdruk zeker wat onrechtmatig voorrang nemen betreft) ik er in volle vaart tegen zal knallen .En dan zal er politie aan te pas komen ,en enorm veel ziekenhuiskosten + veel werkverlet .
Dat zijn dingen die dan wel direct bewezen zijn en waar die onmensen zich niet onderuit kunnen trekken . En het zal in veelvoud gebeuren ,ik heb ook aan mijn kids gevraagd om zo te reageren om wat ze hun moeder aan doen . (wel in de gaten houden om geen passagiers in gevaar te brengen natuurlijk) Of die mensen zijn ook het slachtoffer dan die verzekering .
raaf

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Tram en Metro

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12