Home Actueel Forums Algemeen Bus Belbussen; de toekomst?

Belbussen; de toekomst?

3 berichten • Pagina 1 van 1

Belbussen; de toekomst?

BerichtDoor Hagelander » 23 Jan 2011, 20:09

In mijn regio (het Hageland), worden veel vragen gesteld bij het nut van de belbussen, door onze politieke vertegenwoordigers. Vooral de geweldig lage gebruikscijfers doen veel wenkbrauwen fronsen. Ikzelf kan wel een stuk begrijpen dat er vraagtekens bij het huidige systeem gezet worden. Want er rijden gewoonweg heel wat busjes, zonder enige bestelling (en je mag er niet zomaar op, zonder een reservering). Is het misschien beter om de bussen te laten uitrijden op uren dat er ook effectief reservaties zijn, zodat de bussen toch tenminste 1 persoon aan boord hebben?
Hagelander

Re: Belbussen; de toekomst?

BerichtDoor overweg13 » 24 Jan 2011, 08:46

Dat is toch de hele opzet van die belbussen, hoop ik? Ik dacht dat belbussen inderdaad alleen maar uitreden als er gereserveerd was.
overweg13

Re: Belbussen; de toekomst?

BerichtDoor Spoorzoeker » 24 Jan 2011, 10:51

Zo werkt het systeem inderdaad: de bus rijdt maar als er reserveringen zijn. Nu rijdt de bus wel vaak leeg naar het opstappunt waar iemand gereserveerd heeft.

De norm voor een succesvolle belbus is officieel 50%. Dat wil zeggen dat er voor 50% van de voorziene ritten ook effectief iemand gereserveerd moet hebben. Anders is een herziening aangewezen.
Spoorzoeker

3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Bus

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties