Home Actueel Forums Algemeen Bus Nieuwe halteborden De Lijn Brussels Gewest

Nieuwe halteborden De Lijn Brussels Gewest

4 berichten • Pagina 1 van 1

Nieuwe halteborden De Lijn Brussels Gewest

BerichtDoor Rutger » 30 Nov 2010, 16:05

Hallo,

Sinds vorige week zijn heel wat bushaltes van De Lijn in Anderlecht voorzien van nieuwe halteborden. Aan de haltes COOVI en Het Rad (richting Zuid/Kapellekerk) zag ik op de halteplaten het volgende staan:
Lijn 153 Het Rad
Lijn 154 Het Rad
Lijn 155 Het Rad

Zijn er plannen om deze lijnen uit te breiden van Halle naar Anderlecht?

Groetjes, Rutger
(als ik dit weekend thuis ben zal ik een foto uploaden van een nieuwe halteplaat met deze vermeldingen)
Rutger

Re: Nieuwe halteborden De Lijn Brussels Gewest

BerichtDoor overweg13 » 30 Nov 2010, 22:42

Inderdaad. Vanaf 27 december (dit om deze ingangsdatum vooral niet samen te laten vallen met de wijzigingen bij de NMBS en bij De Lijn-West-Vlaanderen o.a., veronderstel ik) worden de dienstregelingen van de bundel 153-154-155 alweer aangepast: deze lijnen worden doorgetrokken tot Het Rad, zoals ook al af te leiden was uit de planner, waar je sinds september als eindpunt voor deze lijnen al Anderlecht kon lezen.
Tegelijk komt er een nieuwe lijn 810 Halle - Jette.
overweg13

BerichtDoor Stef » 11 Dec 2010, 20:50

Intussen kan je op de site van De Lijn de dienstregeling van de 810 terugvinden. Op weekdagen is er een halfuurdienst, op zaterdag een uurdienst en op zondag wordt helaas slechts om de twee uur gereden. De volledige rite van Halle tot het UZ-Brussel duurt ongeveer anderhalf uur.
Stef

BerichtDoor Henk » 12 Dec 2010, 00:45

overweg13 schreef:Vanaf 27 december (dit om deze ingangsdatum vooral niet samen te laten vallen met de wijzigingen bij de NMBS en bij De Lijn-West-Vlaanderen o.a., veronderstel ik) ...

De voorbije jaren voerde De Lijn West-Vlaanderen de wijzingen in de dienstregeling door op de eerste maandag van januari. Ik vind het een grote vooruitgang dat men nu rekening houdt met de wijzigingen bij de NMBS, zodat treinbusaansluitingen niet plots wegvallen zoals vroeger het geval was. Hopelijk is dit geen toevalstreffer, maar gaat men nu systematisch de wijzigingen samen aanbrengen. Nu nog de entiteiten van De Lijn onderling op elkaar afstellen!
groetjes
Henk

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Bus

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten