Home Actueel Forums Algemeen Bus buslijn A in charleroi naar luchthaven

buslijn A in charleroi naar luchthaven

3 berichten • Pagina 1 van 1

buslijn A in charleroi naar luchthaven

BerichtDoor beermarter » 26 Dec 2011, 15:12

Hallo,

ik vertrek woensdag op reis vanuit Charleroi. Ik ga met de trein naar Charleroi-Zuid en daar zou ik de bus (A) nemen naar de luchthaven, ik heb slechts 10 minuten de tijd om die bus te halen, het zou gemakkelijk zijn als iemand mij kan vertellen waarheen ik moet na het afstappen van de trein, waar deze bus zich bevindt.

Mvg
beermarter

Re: buslijn A in charleroi naar luchthaven

BerichtDoor overweg13 » 26 Dec 2011, 18:13

Neem de trappen aan de kant Brussel, ga naar beneden, ga dan in de richting van de lagere perronnummers en ga zelfs perron 1 voorbij. Wat verder kun je met de roltrap links naar omhoog, en dan kom je in het rijk van de TEC (met trams!). De bus naar de Luchthaven komt in de buurt van de info. Geschatte tijd van perron tot bus: 2 minuten, als je niet treuzelt.
overweg13

Re: buslijn A in charleroi naar luchthaven

BerichtDoor W.V. » 27 Dec 2011, 09:12

Als je die bus haalt en je komt aan in de luchthaven, hoeveel tijd heb je dan nog tot je vlucht? En wat is het vertrekuur van je vlucht?

Als je met het openbaar vervoer naar de luchthaven gaat is het altijd een goed idee om wat reservemarge in te bouwen.

Een tijdje geleden kwam mijn vriendin uit Estland me bezoeken en voor haar terugvlucht was het schema Herentals - Mechelen (overstap) - Charleroi (overstap) - Luchthaven.

Simpel dacht ik, maar de trein Herentals - Mechelen had 10 minuten vertraging, waardoor de aansluiting in Mechelen verloren ging. Ik vertelde haar dan maar tot Brussel-Zuid te blijven zitten en te wachten op de volgende naar Charleroi. Dat heeft ze ook gedaan, maar na wat over en weer ge-sms bleek dat ze op een P-trein zat die halverwege tussen Brussel en Charleroi ingehaald wordt door de IC-trein.
(uiteindelijk maakt dat minder dan 5 minuten verschil, maar goed, dat wist ik op dat ogenblik niet, ik had enkel mijn telefoon waar railtime op open stond en het moest allemaal snel gaan).

In Charleroi ging ze naar de bushalte, maar de eerste bus die ze had moeten kunnen nemen kwam niet. De tweede was 5 minuten te laat (en de tweede dat wil zeggen een half uur later).

Dus door die 10 minuten vertraging op haar eerste trein was ze ongeveer anderhalf uur later in de luchthaven. Maar gelukkig hadden we genoeg marge ingecalculeerd en heeft ze haar vlucht nog gehaald.

Maar reken dus genoeg marge ;). Hier nog wat informatie samengesteld uit mijn ervaringen:

Vertrekt je vlucht tussen...

06u30 - 10u: Reken op 10 minuten wachttijd om je baggage in te checken en 15 minuten wachttijd om door de controle te gaan en kom ten laatste anderhalf uur voor vertrek van de vlucht naar de luchthaven
10u - ...: Reken op 0-5 minuten wachttijd om je baggage in te checken en 5-10 minuten wachttijd om door de controle te gaan em kom ten laatste 50 minuten voor vertrek van de vlucht naar de luchthaven
W.V.

3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Bus

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties