Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Andere Brussel Noord: het vuilnisbakken trammetje

Brussel Noord: het vuilnisbakken trammetje

5 berichten • Pagina 1 van 1

Brussel Noord: het vuilnisbakken trammetje

BerichtDoor Wijgmaal » 17 Mrt 2011, 12:49

Deze keer keen lamlendig gezeik over hoe onnauwkeurig de berichtgeving is in station Brussel Noord (gisteren avond en deze ochtend weer), maar iets leukers...

Het valt mij al geruime tijd op dat elke dag omstreeks 17h00 - 17h15 een man met een karretje en aanhangwagen de vuilnisbakken ledigt in de hoofdgang van station Brussel Noord.

Elke dag staat die arme man daar te toeteren om doorheen de mensenzee te manoeuvreren en gisteren - met vertraging en verwarring alom - was de hoofdgang nog meer gevuld dan anders wat leidde tot overreden tenen en foeterende mensen. Het karretje blokkeert dan ook ongeveer de helft van de gang met een 'bottleneck' tot gevolg.

De arme NMBS werknemer kan daar niet aan doen, dat begrijp ik, hij zal ook maar zijn opdracht uitvoeren, maar is er echt geen overbetaalde bonusmanager die inziet dat de vuinisbakken ledigen tijdens de spits niet meteen een goed idee is?

Ik heb echt medelijden met de arme man... :lol:
Wijgmaal

Re: Brussel Noord: het vuilnisbakken trammetje

BerichtDoor Wijgmaal » 17 Mrt 2011, 18:40

Raar maar waar zag ik hem deze avond niet.
Wijgmaal

BerichtDoor Bram » 17 Mrt 2011, 20:42

Wijgmaal schreef:Raar maar waar zag ik hem deze avond niet.

Hij is misschien lid van dit forum :lol:
Bram

BerichtDoor Gast » 22 Mrt 2011, 21:19

Dat is helaas niet het enige doorstromingsprobleem in de middengang van Brussel-Noord. Sinds het grote aankondigingsbord werd vervangen door kleine flatscreens gaat iedereen daar in de hal pal onder staan zodat je je door de zoekende reizigers een weg mag banen naar de gang en dan in de gang ook nog telkens groepjes moet ontwijken onder de volgende schermen. Waarom hangen ze die dingen niet meer aan de zijkant van de gang? In de praktijk kan je dus beter een van de twee zijgangen nemen als je snel een trein wil halen.
Gast

BerichtDoor NRA » 23 Mrt 2011, 08:50

Zelfde geval in Centraal waar de schermen bovenaan de trap hangen aan een van de ingangen...je kan soms niet aan de trap omdat er verschillende groepjes hun vertraging becommentariëren
NRA

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Andere

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12