Plooi-/vouwfiets

15 berichten • Pagina 2 van 21, 2

Re: Plooi-/vouwfiets

BerichtDoor johann » 01 Feb 2009, 17:12

Ongeveer een jaartje is een Brompton mijn vaste reisgezel. Ik kan die alleen maar van harte aanbevelen. Goed, de prijs is behoorlijk fors, maar in vergelijking met andere plooifietsen die ik heb uitgetest toch onmiskenbaar de beste, zowel naar vouwbaarheid als rijcomfort toe. In de meeste treinen schuift hij tussen de banken, soms gooi ik hem in het bagagerek (bv. bij de Amsterdammer) of blijft hij op het opstapbalkon staan (vooral bij sprinters, breaks en Duitse IC/ICE's).
johann

BerichtDoor Frost » 28 Sep 2010, 22:19

Ik moet eerlijk zeggen, Brompton blijft voor mij de nummer 1. Zelf had ik tot voor kort een Dahon vouwfiets, maar was absoluut niet tevreden over de vouwbaarheid van deze fiets. Bij het lezen van deze post (http://www.trendyman.be/brompton-vouwfietsen/) besloot ik toch even een testritje te maken met een Brompton en ik moet zeggen dat het verschil fenomenaal is. Het gemak waarmee je deze fiets opplooit en meeneemt op de trein is gewoon het einde. Bovendien rijdt hij ook echt makkelijk. Wat mij betreft kan ik maar 1 ding aanraden : vergeet alle "concurrenten", Brompton is de ware voor jou! :D
Frost

BerichtDoor joverwimp » 07 Nov 2010, 17:53

Zelf gebruik ik al 8 jaar een Brompton en ben daar ook 100% tevreden mee.
Ontelbare uitstapjes hebben we er mee gemaakt in combinatie met bus/trein.
Daar bestaat zelfs een specifieke website voor:
www.routeyou.com/group/view/2376/bereikbaar-met-ov.nl
Deze bevat ook mijn toppers, zowat een 40-tal (bv
www.routeyou.com/route/view/89464/rando ... llemins.fr
joverwimp

BerichtDoor Gast » 19 Nov 2010, 17:07

Bon, er zijn 2 zaken die me afschrikken bij een Brompton: de prijs, en ik vraag me af of het ook een beetje comfortabel rijden is als je 2m bent en over de 100 kg weegt... Als het dan tegenvalt, is het toch wel veel geld. Zijn er grote mensen die ervaring hebben met een Brompton? En/of zware?
Gast

BerichtDoor albert » 07 Jan 2011, 11:35

Di Blasi voldoet even goed om snel te plooien als de Bromton, ook hij past tussen de zetels. Hij heeft kleine wielen en kan dus enkel dienen om voor en na-verplaatsingen. Zelf gebruik ik hem om 7 km te overbruggen, en dat gaat als vanzelfs, de eerste km's is wel even wennen. Hij is te koop van goedkoop tot dure uitvoering maar allen zijn ze stabiel en snel vouwbaar.
albert

Vorige

15 berichten • Pagina 2 van 21, 2

Terugkeren naar Andere

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12