Plooi-/vouwfiets

15 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Plooi-/vouwfiets

BerichtDoor kimba » 18 Okt 2008, 21:52

hallo,

ik zou graag een dergelijke fiets kopen omdt het me 'handig' lijkt.

Hebben jullie enige ervaring met een dergelijke fiets? Welke is een aanrader en welke eerder een lomp ding?

En vooral, waar is hij het vordeligst te verkrijgen?

Bedankt!
kimba

Re: Plooi-/vouwfiets

BerichtDoor Administrator » 19 Okt 2008, 19:27

Ik kan zeker niet op alle vragen beantwoorden. Het enige wat ik weet is dat Brompton als merk heel hoog aangeschreven staat. Ze zijn extreem vouwbaar en rijden goed. In combinatie met openbaar vervoer is die vouwbaarheid heel belangrijk: een Brompton kan gemakkelijk tussen de ruggen van twee zetels op een trein en is dus niet hinderlijk voor andere reizigers.

Dit heeft wel zijn prijs natuurlijk, zoals elk kwaliteitsproduct: een Brompton kost in de basisversie meer dan 700€!

Meer info bij Pro Velo: {DESCRIPTION}!
Administrator
Beheerder

BerichtDoor Administrator » 20 Okt 2008, 08:41

Een alternatief voor de plooifiets is de {DESCRIPTION}, dit is een zak waar je gewoon je ganse fiets met het voorwiel opgeplooid insteekt. Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt of gebruikt zien worden maar het kan een alternatief zijn om de fiets zonder extra kosten mee te nemen.

Afbeelding
Administrator
Beheerder

BerichtDoor kimba » 20 Okt 2008, 16:50

Administrator schreef:Een alternatief voor de plooifiets is de {DESCRIPTION}, dit is een zak waar je gewoon je ganse fiets met het voorwiel opgeplooid insteekt. Ik heb dit zelf nog nooit gebruikt of gebruikt zien worden maar het kan een alternatief zijn om de fiets zonder extra kosten mee te nemen.

Al zie ik het niet echt zitten om hier mee aan te komen op CR rond Brussel :D
kimba

BerichtDoor Gast » 20 Okt 2008, 21:30

Kimba, werk je in Brussel? In Brussel heeft men ook een systeem van huurfietsen en fietspooling, heb je dat al eens onderzocht?
Gast

BerichtDoor Spoorzoeker » 20 Okt 2008, 22:09

Een Genius Mobiky is een stuk goedkoper dan een Brompton, en vouwt heel compact. Hij rijdt wel een stuk minder comfortabel dan een Brompton, oa door de erg kleine wielen. Ik zou zeggen: geschikt voor voor- en natransport over korte afstanden, maar ik zou er nu geen afstanden van 20 km mee gaan rijden.

spoorzoeker
Spoorzoeker

BerichtDoor Gast » 02 Nov 2008, 23:23

Ikzelf heb een Abrar Super City Vouwfiets (obscuur Italiaans merk, blijkbaar), nieuw gekocht in Brussel aan de Hallepoort voor een kleine 400 euro. Ik ben wat zwaarder, en ik vond de prijs-kwaliteit behoorlijk. Het opgevouwen resultaat is natuurlijk niet zo klein en handig als een Brompton, maar ik durf amper op die fijne fietsjes...
Gast

Plooi-/vouwfiets: tussen zetels van trein

BerichtDoor isabel de groote » 06 Jan 2009, 20:54

Ik wil een vouwfiets kopen, maar zou willen dat die tussen de zetels van de trein past.
Van een Brompton weet ik het zeker, ... maar hoe zit het oa. met Dahon?

Zijn er Dahon-gebruikers die hier ervaring mee hebben?
isabel de groote

BerichtDoor Spoorzoeker » 07 Jan 2009, 08:36

Dit hangt niet alleen af van het type vouwfiets, maar ook van het type trein. Op het moderne materieel (AM96 en I-11) dat op de meeste IC-verbindingen rijdt, kan elk type vouwfiets onder de zetels. Op "Breaks", oa op Poperinge-Brussel-St-Niklaas, is de ruimte onder de zetels beperkt. En op de stoptreinen (oa duikbrilstelletjes) kan helemaal niets onder de zetels.
Spoorzoeker

BerichtDoor Gast » 09 Jan 2009, 11:06

Is het niet een klein beetje absurd om een vouwfiets te kopen al naar gelang het treinmaterieel? :roll:

Als ikzelf een vouwfiets zou aankopen, hou ik rekening met prijs/kwaliteit van de fiets en niet met het treinmaterieel...

Als je een vouwfiets niet kan plaatsen tussen of onder de zitplaatsen, kan je die nog altijd zetten/leggen tegen de muur ter hoogte van het platform (tijdens de daluren). Ga dan zelf plaatsnemen vlakbij de binnendeur en zorg ervoor dat je je fiets in 't ook kan houden... Of je kan plaatsnemen in een 'multi'-ruimte. Maar op deze moment zijn er enkel 'multi'-ruimtes in een M6 (dubbeldeksrijtuigen) of een MW41 (dieseltreinstel).
Gast

Volgende

15 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Terugkeren naar Andere

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12