Home Actueel Forums Reizigersreacties Andere reacties Moegetergde treinreizigers blokkeren spoor in Burst

Moegetergde treinreizigers blokkeren spoor in Burst

Opmerkingen die in geen van de bovenstaande groepen thuishoren.
4 berichten • Pagina 1 van 1

Moegetergde treinreizigers blokkeren spoor in Burst

BerichtDoor Wijgmaal » 19 Sep 2011, 12:05

Ik vind het verbazend dat TTB geen aandacht heeft geschonken aan dit incident dat, mijn inziens, bewijst dat vele reizigers het tot daar hebben met de NMBS...

In Burst bij Erpe-Mere hebben een zevental pendelaars woensdag een tijdlang de sporen bezet. De treinreizigers handelden naar eigen zeggen uit onvrede met de aanhoudende problemen op de lijn Brussel-Zottegem.

De pendelaars zaten woensdagavond op een stoptrein toen die strandde in het station van Burst. De locomotief bleek defect te zijn, waardoor de trein niet verder kon.

Enkele reizigers die op een andere trein richting Zottegem wilden stappen, werden door de machinist tegengehouden. Uit frustratie sprong een van de reizigers dan maar op de sporen voor de trein. Zes anderen volgden zijn voorbeeld, waardoor de trein niet kon vertrekken. Uiteindelijk mochten de reizigers toch op de trein.

Volgens de pendelaars zijn er al maanden problemen op de spoorlijn Brussel-Zottegem. Ze zijn ook niet te spreken over de gebrekkige communicatie van de NMBS. Woordvoerder Frieke Neyrinck nuanceert. "We zijn ons ervan bewust dat deze mensen deze week al een paar keer geplaagd werden door vertragingen. Maar ik wil toch even benadrukken dat ons personeel zich bij vertragingen erg inspant om zo snel mogelijk een oplossing te vinden", aldus Neyrinck.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... nreizigers
Wijgmaal

Re: Moegetergde treinreizigers blokkeren spoor in Burst

BerichtDoor bartje » 28 Okt 2011, 18:21

Het moge duidelijk zijn dat de pendelaars het inderdaad zat zijn, maar het lijkt me niet meteen aan TTB om op te roepen tot illegale acties.
bartje

BerichtDoor Wijgmaal » 17 Nov 2011, 13:50

Inderdaad, enkel de vakbonden en de NMBS zelf mogen dit.

Vandaag weer, een geblokkeerde trein in Leuven waarin de reizigers drie uur (3) hebben gewacht op een reserve locomotief.

"Die mensen hebben daar 3 uur vastgezeten, dat is best wel vervelend voor die mensen", zegt Thomas Baeken van Infrabel. "We hebben geprobeerd om dat probleem zo snel mogelijk op te lossen maar dat was niet zo evident. De mensen moesten op de trein blijven zitten voor hun eigen veiligheid." Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... _Treinvast

Ik denk dat het voor zijn eigen veiligheid het best is dat Thomas Baeken niet te dicht in de buurt van deze treinreizigers komt. :D
Wijgmaal

BerichtDoor overweg13 » 17 Nov 2011, 20:24

Uedereen die al eens mee geweest is met een gecharterde trein voor treinliefhebbers weet dat uitstappen op plaatsen waar geen perrons liggen, geen sinecure is, en voor een deel van de reizigers zelfs ronduit gevaarlijk is. Het zou me dus onverantwoord lijken om doorsnee reizigers zomaar ergens te laten uitstappen.
Of het drie uur moet duren voor een trein geëvacueerd kan worden, is een andere vraag.
overweg13

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Andere reacties

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties