Home Actueel Forums Reizigersreacties Andere reacties ongevallen tram en bus en reaktie directie

ongevallen tram en bus en reaktie directie

Opmerkingen die in geen van de bovenstaande groepen thuishoren.
2 berichten • Pagina 1 van 1

ongevallen tram en bus en reaktie directie

BerichtDoor nicky » 12 Feb 2009, 16:35

Ik ben huishoudelijke hulp bij een oudere persoon,deze was naar het rusthuis zijn vriendin gaan bezoeken een tijdje geleden.Op weg naar huis van het rusthuis waar hij de bus neemt tot de roosevelt antwerpen steekt hij over op de tram en omdat die eivol zit neemt hij de achterste wagon,de tram komt in hoboken en er zit in de laatste wagen niemand buiten die meneer,omdat de tram binnenrijd rijd hij misschien zo rap wie weet het rijd hij redelijk hard, en brutaal in elk geval de meneer valt en ligt bloedend aan hoofd en knieen op de grond,uiteindelijk geraakt hij recht met zijn stok en stapt uit voor de tram binnenrijd.Als ik kom werken vind ik hem helemaal gekneusd terug,ik zorg voor hulp.gisteren neemt hij de bus die van het rusthuis naar roosevelt rijd waar hij dan de tram neemt maar aan de stenenbrug gaat het weer mis,de bus rijd nogal hevig in een slalom bochtje en de meneer valt weer dit keer met zijn ribben op een bank,hij vertelt mij vandaag dat hij heel veel pijn heeft en vraagt wat de lijn er aan zal doen aan mij.Ik bel dus en krijg eerst als antwoord op mijn uitleg dus het is een boete? ik sta verstomd na mijn uitleg ik word doorverbonden en word met mijn neus een beetje op de feiten gedrukt dat er gratis gereden word via abonnement gezien de leeftheid en dat hij er toch maar geraakt.Hij mag wel een brief schrijven met de eventuele opleg dokter maar moet in het vervolg de bus of tramnr opschrijven.
verwachten ze dit misschien regelmatig of zo en een mens van 85 die valt en met een stok loopt moet die dan ook een notablok en stylo bijhebben?sorry geef mij dan maar terug de tijd van de oudere en trage maar o zo voorzichtge tram met een bonnetjesverkoper
misschien trager en wat ouderwetser maar toen was het nog met respect de leuze jongeren blijft niet zitten als ouderen moeten staan werd ook gerespecteerd nu word er mee gelachen
en de chauffeur doet niks.Ik vind het erg dat de chauffeurs soms rare dingen meemaken maar dat de reizigers opgeraapt worden5of soms niet) gekwetst en de chauffeurs kijken nog niet om triestig
nicky

Re: ongevallen tram en bus en reaktie directie

BerichtDoor Administrator » 12 Feb 2009, 17:21

Je moet bij de entiteit, in dit geval {DESCRIPTION}, een formulier 'persoonsongeval' navragen.

De kans op een financiële tussenkomst of vergoeding vanwege De Lijn is heel klein omdat hij niet direct gehandeld heeft door de bus- of tramchauffeur in te lichten en door getuigen te zoeken. In het geval van de gekoppelde tram is dit natuurlijk moeilijk omdat hij niet bij de chauffeur kon geraken. Maar los daarvan moet je begrijpen dat je zonder tram- of busnummer noch tijdstip geen schadevergoeding kan vragen. Probeer zeker het tijdstip en het nummer van tram of bus mee te geven in de brief of op het formulier persoonsongeval en vermeld duidelijk dat het eerste voorval op een gekoppelde tram plaatsvond.

Een tijd terug was er een lid van ons die bij een val in de tram een pols gebroken had. Ze stelde dit pas vast bij thuiskomst. Ze wist duidelijk waar en hoe het gebeurd was maar had geen getuigen en heeft geen schadevergoeding gekregen. Heel spijtig maar ook begrijpelijk.
Administrator
Beheerder

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Andere reacties

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten