BTTB Ledendag

Opmerkingen die in geen van de bovenstaande groepen thuishoren.
9 berichten • Pagina 1 van 1

BTTB Ledendag

BerichtDoor SIMPY.be » 28 Nov 2008, 12:08

Wie van het forum komt morgen naar Kortrijk, en brengt daarna een bezoek naar Rijsel?!
I'll be there!
SIMPY.be

Re: BTTB Ledendag

BerichtDoor Administrator » 28 Nov 2008, 14:00

Ik zal er zijn, zowel in de voormiddag als in de namiddag.

BTTB'ers zitten normaal vooraan in de trein. Vanuit Gent nemen de meesten de trein van 8u57 en aankomst om 09:17 in Kortrijk.
Administrator
Beheerder

BerichtDoor Leuven-Gent » 28 Nov 2008, 14:09

Administrator schreef:Ik zal er zijn, zowel in de voormiddag als in de namiddag.

BTTB'ers zitten normaal vooraan in de trein. Vanuit Gent nemen de meesten de trein van 8u57 en aankomst om 09:17 in Kortrijk.
9:17 modulo vertraging, er zijn werken tss Deinze en Warehem. Ik ben er ook de hele dag.
Leuven-Gent

BerichtDoor Leuven-Gent » 29 Nov 2008, 20:36

Nog nooit zoveel volk op een ledendag gezien! Een dikke merci aan iedereen die heeft helpen organiseren!

Groeten uit Kortrijk,
leuven-gent
Leuven-Gent

BerichtDoor Trammist » 29 Nov 2008, 20:38

En, hebben jullie het goed gehad?
Trammist

BerichtDoor SIMPY.be » 29 Nov 2008, 21:53

Ja hoor, een geslaagde dag!

Om even terug te komen op de thematiek van deze morgen, waarom zijn de bussen in Kortrijk niet zo populair als een gelijkwaardige stad (Sint-Niklaas werd als voorbeeld gebruikt). Ik kan daar alvast als dagelijkse gebruiker van de Kortrijkse bus een aantal redenen voor geven.

Ten eerste is er in Kortrijk nog geen verkeersinfarct, en is er nog geen mentaliteitswijziging van dien, maar dat is serieus aan het veranderen.
Maar dan zijn er nog redenen:
-> Overstap trein - bus, station Kortrijk is geen treinknooppunt, bussen daarop afstemmen is dan geheel een moeilijke zaak. Bvb bus 42 naar Gullegem-Moorsele rijdt vaak parallel aan de IC L, en deze reizigers kunnen dus niet overstappen, idem voor de IC C. Die vaak nét te laat komt, of omgekeerd, nét vertrokken is.
-> Station Kortrijk is begin- én eindpunt van alle bussen. Weer voorbeeld bus 42, die komt aan het station, en doet daarna terug de 42 terug. Beter zou zijn, dat deze een andere (complementaire) dienst zou kunnen doen, en dus verder weg rijden, zodat reizigers die verder (bvb naar de markt, of richting Zwevegem/Kuurne) willen reizen niet moeten overstappen (en niet moeten wachten).
-> Frequentie zit wel goed, maar de snelheid is soms niet optimaal, veel (stands)bussen doen echt zigzaggen tussen straatjes, waar je soms het nut van in vraag kan stellen. Goed voorbeeld is bus 6, naar Heule, die gaat via de grote baan naar Heule, maar neemt daarin nog eerst de afslag naar Kuurne, om daarna na 6min terug op hetzelfde punt te staan en verder te rijden naar Heule. Daardoor is deze verbinding nogal traag. De beste oplossing hiervoor zit hem in het re-activeren van station Heule. Maar dat is een andere discussie...
-> En hetzelfde probleem als overal waarschijnlijk, tijdens de spits geraak je niet sneller met het OV in het stad dan met de auto, er zijn wel vrije busbanen, maar onvoldoende, vooral de beperkte bruggen over de Leie zijn flessenhalzen, voor alle verkeer.
SIMPY.be

BerichtDoor Administrator » 01 Dec 2008, 11:07

Hier de eerste foto's van de ledendag:

In Kortrijk:

Afbeelding

In Lille, tijdens het middageten:

Afbeelding

Bij de dispatching van de SNCF:

Afbeelding
Administrator
Beheerder

BerichtDoor bartje » 03 Dec 2008, 01:24

Allez, ik sta ook op de foto ;)
Een leuke dag, inderdaad. Toch zou een beetje meer jong volk welkom zijn, ik wil liever niet dat de BTTB uitsterft tesamen met zijn leden.
bartje

BerichtDoor kempenexpress » 17 Dec 2008, 22:06

Ik ga volledig akkoord met Bartje's opmerking. Op 't eerste zicht staan er op de foto's meestal 60+'ers. Jonge(re), frisse, energieke OV-leden zouden meer dan welkom zijn...
Eigenlijk denk ik dat 'werken aan verjonging' ook niet simpel is, over hoe je dat gaat aanpakken, met wat, met wie, met welke middelen, enz.

Maar, moeilijk gaat ook, hé... Ik wil er als BTTB-lid gerust aan meewerken...
kempenexpress

9 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Andere reacties

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties