Home Actueel Forums Reizigersreacties Andere reacties aankondiging veel te vroeg...

aankondiging veel te vroeg...

Opmerkingen die in geen van de bovenstaande groepen thuishoren.
5 berichten • Pagina 1 van 1

aankondiging veel te vroeg...

BerichtDoor enrico8509 » 28 Apr 2008, 20:39

Hallo,
Vandaag nam ik de trein naar Knokke/blankenberge van 8u32 (zoals gewoonlijk had deze vertraging) Het waren 4 stellen type EMU 96. Wanneer we net Erembodegem doorreden kwam er op het aankondegingsbordje: "We komen zodadelijk aan in Brussel-Zuid", dit was dus al verkeerd want we reden de andere richting uit... Kort daarna was de tekst veranderd in: "We komen zo dadelijk aan in Gent-Sint-Pieters" die zodadelijk zou nog zo een 20 min duren...
enrico8509

Re: aankondiging veel te vroeg...

BerichtDoor W.V. » 28 Apr 2008, 21:17

Ik had op een ander forum al een reactie op dit berichtje geplaatst:

De SIV (zo noemt het beestje) werkt met een systeem dat aan de hand van snelheid en het vertragen van de trein aanneemt dat de trein een bepaald station nadert. Maar als de SIV op een verkeerd traject is ingesteld of gewoon te vroeg is opgezet (bv bij het aankomen in een eindstation waarna de trein misschien nog moet rangeren) kan het zijn dat de displays foute informatie weergeven ;).
W.V.

BerichtDoor joskevermeulen » 19 Mei 2008, 16:06

Wij spoorden van Veurne naar Brussel... Voorbij Gent Sint Pieters kwam er "zodadelijk komen wij aan te Koksijde" en voorbij Brussel-Zuid kwam er "wij komen aan te Veurne". Wij waren 90 minuten onderweg en, zouden volgens de display weer in Veurne zijn. Gelukkig waren wij wél in 't Centraal station.
joskevermeulen

BerichtDoor W.V. » 19 Mei 2008, 17:47

Als je de treinbegeleider ziet kan je dit altijd melden, maar dan zal het helaas niet meer goedkomen voor die rit, aangezien er volgens mij niet "voortgespoeld" kan worden. Het systeem moet opgestart worden bij het vertrekstation van de verbinding.
W.V.

BerichtDoor Yeti » 24 Mei 2008, 21:00

W.V. schreef:Als je de treinbegeleider ziet kan je dit altijd melden, maar dan zal het helaas niet meer goedkomen voor die rit, aangezien er volgens mij niet "voortgespoeld" kan worden. Het systeem moet opgestart worden bij het vertrekstation van de verbinding.

Wij kunnen de SIV wel nog verbeteren.

En als hij echt gestoord is, gewoon afzetten.
Yeti

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Andere reacties

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties