Home Actueel Forums Reizigersreacties Informatie Werken lijn 50A - gebrekkige info

Werken lijn 50A - gebrekkige info

Opmerkingen over de informatievoorziening.
2 berichten • Pagina 1 van 1

Werken lijn 50A - gebrekkige info

BerichtDoor Spoorzoeker » 06 Dec 2009, 19:05

Vandaag en gisteren werden de treinen op lijn 50A omgeleid: vanaf Brussel-Zuid ging het via Brussel-West - Jette - Ternat naar Denderleeuw. Na een bijkomende stop in Denderleeuw reed men lijn 50A op. Dit leidde uiteraard tot vertragingen van minstens 15 minuten bij aankomst in Gent of, in omgekeerde richting, in Brussel-Zuid.

Op Railtime.be en de site van de NMBS was tot vrijdag (dus de dag voor de werken) geen info over deze omleiding te vinden, enkel de aanpassingen op weekdagen waren erop vermeld (afschaffing van een aantal P-treinen).

Sinds gisteren is op beide sites wel info te vinden over de aangepaste treindienst en de bijkomende stop in Denderleeuw. Alleen wordt de dienstregeling niet aangepast. Wie een rit opvraagt via lijn 50A krijg dus de normale dienstregeling te zien. Zo zijn er bijvoorbeeld voor het traject Brussel-Zuid - Denderleeuw via Brussel-West - Jette - Ternat volgens de reisplanner 10 minuten voorzien, waar dat in het allerbeste geval 20 minuten zijn. Wie heeft die onzin bedacht?

Bij vergelijkbare werken in Nederland of Duitsland wordt een realistische vervangende dienstregeling opgemaakt, een dienstregeling die ook effectief haalbaar is. Ook bij een aantal werkzaamheden bij ons gebeurt dat, bijvoorbeeld als de treinen tussen Gent en Brugge worden omgeleid via Lichtervelde.

Zie ook een ander topic "trein stopt niet in Denderleeuw" in de rubriek "dienstverlening"
Spoorzoeker

Re: Werken lijn 50A - gebrekkige info

BerichtDoor rian » 07 Dec 2009, 23:03

Spoorzoeker schreef:Bij vergelijkbare werken in Nederland of Duitsland wordt een realistische vervangende dienstregeling opgemaakt, een dienstregeling die ook effectief haalbaar is. Ook bij een aantal werkzaamheden bij ons gebeurt dat, bijvoorbeeld als de treinen tussen Gent en Brugge worden omgeleid via Lichtervelde.
Ik had de indruk dat de werkzaamheden van afgelopen weekend op een vrij korte termijn gepland zijn (ongeveer een week vermoed ik). Het waren voor zover ik weet reparatiewerkzaamheden voor een verzakking bij de brug over de Pede. Ik wil het gebrek aan informatie niet goedpraten, maar dat is denk ik wel de reden.
Uiterlijk op 1 december was het duidelijk dat de werkzaamheden gingen plaatsvinden. De gewijzigde en opgeheven P-treinen op 2, 3 en 4 december waren wel in de planner opgenomen. Naar mijn mening had de gewijzigde dienstregeling voor 5 en 6 december uiterlijk 3 december opgenomen moeten zijn.

Groetjes,
Rian
rian

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten