Home Actueel Forums Reizigersreacties Informatie P8900 Studententrein Poperinge-Heverlee

P8900 Studententrein Poperinge-Heverlee

Opmerkingen over de informatievoorziening.
4 berichten • Pagina 1 van 1

P8900 Studententrein Poperinge-Heverlee

BerichtDoor SIMPY.be » 17 Mei 2009, 19:20

Ik heb nét deze trein genomen, tussen Poperinge en Kortrijk, vandaag heeft deze trein 10min vroeger vertrokken uit Poperinge en Ieper wegens werken, vanaf Kortrijk zou deze dan terug de normale dienstregeling volgen. Er waren {DESCRIPTION}voorzien, maar heel beperkt zichtbaar blijkbaar. Ik was op de hoogte van deze wijziging, maar héél veel studenten niet is gebleken.
Ik had mijn vriendenkring ingelicht hierover gisteren, en zij wisten van niets, maar door mij waren ze op tijd, samen met een aantal anderen.
Toen we uit Poperinge vertrokken heb ik een 100 studenten zien toekomen in het station, en deze waren eraan voor de moeite. Idem voor Ieper. Pech natuurlijk voor al die mensen.
Even een kantlijnnota: de studententrein was ook uitzonderlijk een ram M6-rijtuigen (stormram met GF koppeling) idpv M4-rijtuigen; dat is ook helemaal niet ideaal wegen de vele rugzakken die niet op de bagagerekken passen.
Opmerking 1: Er is een gebrekkige communicatie geweest naar de reizigers toe, men kon dit bijvoorbeeld via de omroepinstallatie hebben afgeroepen op de trein de week voordien, en/of op een paar treinen op vrijdagavond die vol studenten zitten, dit is bij mijn weten niet gebeurt...
Opmerking 2: De volgende (IC) trein die dan vertrekt uit Poperinge, die bestaat uit één break. Men zal dus vanaf Ieper de mensen er moeten in drummen... Deze trein zal ook wat vertraging maken wegens die werken, en de aansluiting naar Gent zal niet gewaarborgd worden staat er ook op de affiche, echt goede reclame zal dat niet zijn. 3 dubbel pech dus voor deze mensen. Ik had persoonlijk al dit fenomeen van ver zien aankomen, kon de NMBS dan echt geen extra stel voorzien voor de "gestrande reizigers".
SIMPY.be

Re: P8900 Studententrein Poperinge-Heverlee

BerichtDoor overweg13 » 17 Mei 2009, 19:32

Als er een half uur vroeger een gratis vat geweest was, dan hadden ze het wel geweten... (En voor ik het hele studentenvolkje over me heen krijg: het is maar om te lachen.)
overweg13

BerichtDoor Leuven-Gent » 17 Mei 2009, 20:31

De NMBS moet het ruim op tijd geweten hebben. In ieder geval zat de aangepaste dienstregeling van deze trein in de internationale reisplanner (voor het eerst, denk ik).
Meer communicatie wat zeker nodig geweest, bijv. had de NMBS die werkzaamheden kunnen meedelen in de treinen die op vrijdagnamiddag/avond in Ieper en Poperinge aankomen.
Leuven-Gent

BerichtDoor SIMPY.be » 29 Sep 2009, 11:05

Tegenwoordig is deze treinsamenstelling permanent 12 rijtuigen M6.
//edit: 6 of 5 rijtuigen M6 kan ook wel eens, of wanneer deze het laten afweten, een paar klassieke stellen.
SIMPY.be

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties