Home Actueel Forums Reizigersreacties Informatie Railtime: treinvertragingen op website zetten

Railtime: treinvertragingen op website zetten

Opmerkingen over de informatievoorziening.
49 berichten • Pagina 1 van 51, 2, 3, 4, 5

Railtime: treinvertragingen op website zetten

BerichtDoor heidi_a » 13 Sep 2008, 13:33

is het niet mogelijk om de treinvertragingen op een website of zo te zetten?
heidi_a

Re: treinvertragingen op website zetten

BerichtDoor SIMPY.be » 13 Sep 2008, 13:37

Mogelijk technisch, ja... Enkel vrees ik dat dit een héél grote kost zal zijn...
Het zou al interessant zijn mocht de ARI al de perronsporen aangeven, wat technisch minder moeilijk is
SIMPY.be

BerichtDoor Leuven-Gent » 14 Sep 2008, 21:05

Infrabel is met iets bezig, meen ik gehoord te hebben.
Leuven-Gent

BerichtDoor Joeri » 14 Sep 2008, 22:07

Het lukt in de rest van Europa, waarom hier niet? Ik veronderstel dat die sowieso in (min-of-meer) real-time op intranet staan, of vergis ik mij?
Joeri

BerichtDoor W.V. » 15 Sep 2008, 11:42

Die staan exact in real time op intraweb, tot op de seconde juist. En de tijden worden niet enkel gemeten in stations, maar ook op belangrijke punten onderweg (splitsingen bv).

Het is wel niet zo gebruiksvriendelijk, want je moet de treinnummer ingeven.
W.V.

BerichtDoor Administrator » 15 Sep 2008, 12:54

Dit is al vaak aangehaald als een punt dat verbeterd kan worden. Momenteel wordt de informatie naar de reiziger toe nader onderzocht door Stratec voor Infrabel. Test-Aankoop en de BTTB zijn hierbij betrokken. We hebben toen geprobeerd een exhaustieve lijst te maken met zaken die qua informatievoorziening verbeterd kunnen worden.

Het online plaatsen van interne informatie (Artweb, de module waarop de treinen worden weergegeven bij Infrabel) of het online plaatsen van de treinaanwijsborden per station zijn naar voor geschoven als goedkope maatregelen om meer reizigerscomfort te creëren. We hopen dan ook dat dit in de nabije toekomst geïmplementeerd kan worden.
Administrator
Beheerder

BerichtDoor lot20 » 09 Dec 2008, 22:19

als ze gewoon het beeld van de terminals/tv's die in het station hangen online beschikbaar maken, dat kan toch zo moeilijk niet zijn ?
lot20

BerichtDoor SIMPY.be » 10 Dec 2008, 08:42

lot20 schreef:als ze gewoon het beeld van de terminals/tv's die in het station hangen online beschikbaar maken, dat kan toch zo moeilijk niet zijn ?

Op zich waarschijnlijk niet, maar om dit robuust te maken (nu weet men hoeveel data er moet vloeien) dat zal wel wat anders zijn. Het is zowel mogelijk dat niemand kijkt, maar het kan ook zijn dat er duizenden kijkers zijn...
Maar er is inderdaad werk aan de winkel
SIMPY.be

BerichtDoor W.V. » 10 Dec 2008, 16:25

En dat lijkt me zoiezo vrij omslachtig, aangezien het systeem van de tv's gewoon ingegeven wordt door Infrabel, terwijl de database op het intraweb volautomatisch werkt.

Het is zeker mogelijk om daar een gebruiksvriendelijke applicatie rond te bouwen, en dat hoeft niet eens veel te kosten...
W.V.

BerichtDoor rian » 10 Dec 2008, 19:37

W.V. schreef:En dat lijkt me zoiezo vrij omslachtig, aangezien het systeem van de tv's gewoon ingegeven wordt door Infrabel, terwijl de database op het intraweb volautomatisch werkt.
Ik zie op de stations ook vaak (maar niet altijd) dat de vertraging op de minuut nauwkeurig wordt aangegeven en ook af en toe een minuut verspringt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat dan ook volautomatisch gebeurt. het gaat dan overigens wel om aankomstvertraging, die niet per se hetrzelfde is als de verwachte vertraging bij vertrek.

Groetjes,
Rian
rian

Volgende

49 berichten • Pagina 1 van 51, 2, 3, 4, 5

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!