vraag GoPass

Opmerkingen over de informatievoorziening.
9 berichten • Pagina 1 van 1

vraag GoPass

BerichtDoor tom » 17 Jun 2008, 20:18

hallo

mijn broer heeft voor zijn 16e verjaardag een gratis GoPass van de nmbs gekregen. Omdat hij niet met de trein rijdt vraag ik mij af of ik deze nu kan gebruiken en kan ik deze zelf afhalen in het station of moet hij daarvoor mee naar het station?

Stel dat ik als 2 stations Gent en Genk kies maakt het dan uit of ik via Antwerpen of Brussel naar Genk reis?
Is het ook mogelijk om bv. een lijn in te vullen op die gopass en op/af te stappen in Sint-Niklaas/Hasselt of moet ik altijd vanuit Gent vertrekken/aankomen? Deze informatie kan ik nergens vinden op de site van de nmbs :?: iemand een idee?
tom

Re: vraag GoPass

BerichtDoor W.V. » 17 Jun 2008, 22:38

Een Go Pass geldt tussen twee stations in België die vrij te kiezen en in te vullen zijn op een van de 10 lijntjes van een Go Pass.

Dus begin- en eindstation spelen geen rol, je vult in wat je wil (uitgezonderd grenspunten).

Zoals bij elk vervoersbewijs in België geldt dat je de snelste reisweg moet nemen vanaf je opgestapt bent op de eerste trein.

Voor Genk - Gent betekent dat dat je de IC naar Gent moet nemen, maar moet overstappen in Brussel op de IC naar Oostende.

Blijven zitten zal wellicht ook wel mogen (hoewel het niet de snelste reisweg is).
W.V.

BerichtDoor overweg13 » 18 Jun 2008, 13:38

Dag

In Bundel I van de algemene verzameling van de tarieven (die trouwens wel op de website van de NMBS te vinden is), staat een en ander duidelijk uitgelegd, op p. 20:
Je mag elke reisweg volgen die begin- en eindpunt met elkaar verbindt, maar je mag de reis niet onderbreken, én alleen indien
- je je besteming vlugger kan bereiken
- niet moet overstappen op een andere trein. Zo mag je de reisweg wel met niet meer dan 30 minuten verlengen.

In jouw geval komt dat voor Genk - Gent dus neer op: Gent - Brussel en dan Brussel - Genk (i.p.v. in Brussel kun je eventueel ook overstappen in Leuven); maar de allereenvoudgiste ùanier is natuurlijk rechtsreeks van Gent naar Genk, zonder overstap. De tijd die je dan verliest via aalst, win je terug doordat je geen overstap moet hebben.

Interessante lectuur:

http://www.b-rail.be/nat/N/practical/ge ... /index.php
overweg13

BerichtDoor Yeti » 18 Jun 2008, 17:12

Iedereen mag dat aan het loket gaan afhalen.

Heb vaak ouders gehad die dat kwamen halen. Je moet enkel dat papiertje mee brengen.
Yeti

BerichtDoor tom » 18 Jun 2008, 19:33

ok thnx :D
tom

BerichtDoor annelien30 » 03 Aug 2009, 11:54

Hej

Ik ben begin Juni mijn gratis gopass gaan halen in het station. Heb hem nog maar 2 maal gebruikt van de 10 beurten ; maar nu 2 dagen geleden is mijn portefeuille gestolen . waar dus mijn go pass instak. Nu was mijn vraag of ik een nieuwe zou krijgen met 2 keer afgestempeld? Ik reis nogal veel met de trein dus het was wel handig,maar nu dat ik het kwijt ben;...

groetjs
annelien30

BerichtDoor Yeti » 03 Aug 2009, 15:43

Annelien

Als je je Gopass kwijt bent, ben je hem kwijt.

Iedereen kan vertellen dat hij hem kwijt is he ...

Het is jammer, maar het is zo.
Yeti

BerichtDoor bw494674 » 03 Aug 2009, 22:20

Hallo Vic,
overweg13 schreef:De tijd die je dan verliest via aalst, win je terug doordat je geen overstap moet hebben.

Nu kan ik even niet volgen :geek:
Filosofisch bedoeld ? ;)

Groeten,
Bart W.
bw494674

BerichtDoor Trammist » 03 Aug 2009, 22:25

Ik heb dit jaar in april ook een gratis GoPass gekregen, en daar was ik zeer blij om :D . Ondertussen heb ik er een nieuwe moeten kopen...

Goed gezien van de NMBS: je geeft een gratis "proevertje", en en de kans is groot dat je nieuwe, min/meer frequente reizigers bijkrijgt... ;)
Trammist

9 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties