Home Actueel TreinTramBus-forum Reizigersreacties Informatie Spooktrein op 'Mijn' Lijn Routeplanner

Spooktrein op 'Mijn' Lijn Routeplanner

Opmerkingen over de informatievoorziening.
3 berichten • Pagina 1 van 1

Spooktrein op 'Mijn' Lijn Routeplanner

BerichtDoor Wijgmaal » 04 Nov 2012, 13:40

De Routeplanner van De Lijn geeft ook treinen weer, wat ik persoonlijk verwarrend vind, temeer als de informatie onjuist is.

Jaren geleden stuurde ik eens een mail dat meerdere trein doorkomsten (te Wijgmaal) verkeerd werden aangegeven op De Lijn routeplanner en kreeg ik een vriendelijk 'bedankt, we zullen dat aanpassen' mailtje terug. Enkele maanden later checkte ik en bleek dat de aanpassingen nooit werden uitgevoerd, maar ook dat is vaste prik bij De Lijn.

Vandaag gebruik ik de De Lijn routeplanner omdat ik straks even naar Leuven moet en als vaste 'spoorder' weet ik dat er vandaag - wegens werken aan het spoor - geen treinen rijden tussen Mechelen en Leuven en er een NMBS vervangbus wordt ingelegd.

Dit staat niet op de routeplanner van De Lijn waar de 'gewone' treinen nog steeds staan aangeduid. Ik weet dat dit een uitzonderingssituatie die enkel dit weekeinde van kracht is, maar een routeplanner is toch pas een routeplanner als hiermee wordt rekening gehouden, nietwaar...
Wijgmaal

Re: Spooktrein op 'Mijn' Lijn Routeplanner

BerichtDoor KENSINGTON » 04 Nov 2012, 16:49

De reisplanner van De Lijn geeft blijkbaar enkel de voorziene basisdienstregeling weer. De omleggingen, afschaffingen ingevolge werken (b.v. tijdens dit week-end de onderbreking van het treinverkeer tussen Brugge en Gent met omlegging via Lichtervelde) worden niet verwerkt zodat men totaal onjuiste info krijgt over de geplande verplaatsing.

Ofwel dient men de aangepaste dienstregeling te vermelden ( bij voorkeur) ofwel moet men duidelijk aangeven dat de info niet toepasselijk is voor de gevraagde datum ( als noodoplossing).

Als men een geïntegreerde dienstregeling wil vermelden op een site dan dient deze ook actueel te worden gehouden .
KENSINGTON

Re: Spooktrein op 'Mijn' Lijn Routeplanner

BerichtDoor overweg13 » 04 Nov 2012, 20:17

Tja, wat zou je willen, Ze houden niet eens rekening met wijzigingen t.g.v. allerlei omstandigheden als het over hun eigen bussen gaat. Zo kun je bij omleggingen realtime info opvragen over halten die niet bediend worden.
overweg13

3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

Laatste reacties

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12