Staking en 'mijn' Lijn

Opmerkingen over de informatievoorziening.
2 berichten • Pagina 1 van 1

Staking en 'mijn' Lijn

BerichtDoor Wijgmaal » 02 Dec 2011, 13:20

Ik wil vandaag toch nog even in Leuven geraken en consulteer de webstek van De Lijn. Blijkbaar kan men nu de bussen in 'realtime' volgen.

Eerst vind ik het raar dat 'mijn' halte de naam heeft van een straat die in de buurt ligt en niet die van de straat waarin de halte zich werkelijk bevindt. Dat is zeer logisch.

Nu kan ik kiezen tussen Haltepaal 303xx9 of Haltepaal 303xx1. Bij de MIVB vraagt men simpelweg de haltenaam en de richting van de bus, maar de Lijn wil het voor de simpele mens wat moeilijker maken. Maar ook hier geraak ik, na wat hoofdschudden, aan uit.

Nu zie ik een venster met daarop de bussen die 'verwacht' worden en dat zijn ze allemaal. Weet de Lijn niet dat er een staking aan de gang is die ongeveer 60% van het busverkeer stoort in Leuven en omstreken?

Ik check maar even de aanmeldpagina van 'mijn' Lijn en lees: "Naar aanleiding van de verstoring van onze dienstverlening vandaag vrijdag 2 december 2011 is onze 'realtime info'- toepassing niet beschikbaar."

Wel, mijn beste Lijn, net daarom consulteer ik jullie realtime om te weten welke bus er wel en welke er NIET rijdt.

Edit: Dit bericht heb ik, mijn slecht karakter indachtig, ook aan de Lijn gestuurd. Waarschijnlijk is het vandaag ook al niet veel beter bij de informatie van MIVB, zie daarover deze (oude) post: http://www.treintrambus.be/actueel/forums/24/902.html
Wijgmaal

Re: Staking en 'mijn' Lijn

BerichtDoor Wijgmaal » 22 Dec 2011, 12:01

Hier is het antwoord van Filip Brutsaert, Afdelingshoofd Klant en Verkoop, met alle antwoorden naast de kwestie natuurlijk...

We kunnen u melden dat een haltenaam dikwijls gelinkt is aan een zijstraat, omdat er in bepaalde straten soms meerdere haltes liggen. Aangezien al deze haltes niet dezelfde haltenaam kunnen dragen, wordt dan de naam van een zijstraat of een herkenningspunt gegeven.

Waarom kan de MIVB dat dan wel? Geef elke halte een unieke naam in plaats van een nummer... dat leest heel wat makkelijker...

Daarnaast kunnen we melden de realtime informatie op 2 december 2011 niet via http://www.MijnLijn.be bereikbaar was, omdat er door de staking enkel 'theoretische' uren zouden verschijnen. Deze informatie zou u als reiziger bijgevolg niet van dienst zijn geweest en zelfs verwarrend hebben kunnen werken.

De Lijn heeft duidelijk mijn mail niet gelezen, of niet willen begrijpen. Ik kreeg wel een scherm met ALLE bussen, ook diegene die niet reden en dat was nou net mijn kritiek. Voor een bus die niet rijdt dient er geen enkele vermelding te verschijnen (of de vermelding AFGESCHAFT) en niet een theoretische tijd.

We hopen u met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd en verontschuldigen ons voor de hinder die u ondervond.

Met andere woorden, de Lijn zal niets ondernemen om hun slecht werkende realtime te verbeteren.
Wijgmaal

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

Laatste reacties

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12