Home Actueel TreinTramBus-forum Reizigersreacties Informatie nieuwe lijnfolders december 2012

nieuwe lijnfolders december 2012

Opmerkingen over de informatievoorziening.
4 berichten • Pagina 1 van 1

nieuwe lijnfolders december 2012

BerichtDoor overweg13 » 12 Nov 2011, 18:36

Hallo

De nieuwe lijnfolders zijn beschikbaar op de website van de NMBS. Ik heb gemerkt dat die nu een verticale afdrukstand hebben, wat op niet meer of minder neerkomt dan een enorme papierverspilling.
Erger is dat als deze afdrukstand ook gebruikt wordt voor het volledige spoorboekje, dat laatste onvermijdelijk en onoverkomelijk dik zal worden. Of is het misschien de bedoeling om ons voor voldongen feiten te zetten, en het spoorboekje op die manier af te voeren?

Vic
overweg13

Re: nieuwe lijnfolders december 2012

BerichtDoor overweg13 » 09 Dec 2011, 17:39

Het nieuwe spoorboekje is tijdig (nu ja, een dag of 2 voor de wijzigingen) beschikbaar. Het is nu 1112 p. dik (tegen 910 vorig jaar) en het bevat minder informatie: geen IC-IR-gids meer (die nu aangekocht kan worden voor € 1), geen lijst van ICT-treinen of P-treinen. Het boekje weegt 1,005 kg.
Dat is allemaal het gevolg van dat onzalige idee om de afdrukstand te wijzigen. Bovendien zijn de kolommen tegen de rug van het boek slecht leesbaar, valt het boek nog altijd om de haverklap dicht en kost het nu € 13, al zit er opnieuw een bon in voor de zomereditie.
Je kunt het ook positief zien. Voor de prijs van iets meer dan een eurocent per gram heb je alle informatie over de NMBS-treinen, in een vorm die ik nog altijd onmisbaar vind.

Vic
overweg13

BerichtDoor Gast » 02 Jan 2012, 09:03

Maar door het zeer onhandige formaat (probeer die roman maar eens in een klein boekentasje mee te sleuren), de prijs, wordt toch wel zeer sterk 'afgeraden' om het nog te wagen zo'n spoorboekje aan te schaffen. Toen ikzelf mijn exemplaar ging halen, was het me maar al te duidelijk dat de NMBS de bedoeling heeft het ding zo snel mogelijk af te voeren...
Gast

BerichtDoor thejay » 02 Jan 2012, 21:37

Het herinvoeren van de bediening van Eijsden en Maastricht-Randwyck kwam blijkbaar te laat om nog in het spoorboekje op te nemen (L40)...
thejay

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Informatie

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

Laatste reacties

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2020 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12