Home Actueel Forums Reizigersreacties Infrastructuur Aarschot - Langzaam verkeerbrug over station

Aarschot - Langzaam verkeerbrug over station

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
6 berichten • Pagina 1 van 1

Aarschot - Langzaam verkeerbrug over station

BerichtDoor Hagelander » 06 Mrt 2011, 20:59

Mja, in Vlaams-Brabant zit veel geld, zou je zeggen, als je sommige gekke projecten bekijkt. Zo is men ondertussen in Aarschot aan het station aan het bouwen aan een brug over het station voor langzaam verkeer (voetgangers en fietsers). Leuk initiatief, maar je mag dan niet weten dat er onder de sporen ook al een tunnel aanwezig is, waar je ook als voetganger en fietser de andere kant mee kan bereiken. Erg zinvol dus. Alvast bedankt voor uw belastingen.
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Hagelander

Re: Aarschot - Langzaam verkeerbrug over station

BerichtDoor Hagelander » 06 Mrt 2011, 21:00

Nog een laatste foto met iets grotere tekening van het project...
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Hagelander

BerichtDoor Hagelander » 25 Apr 2011, 14:31

We zijn weer een tijd verder en er zijn ondertussen wat vorderingen...
Hagelander

BerichtDoor Leuven-Gent » 02 Mei 2011, 13:10

Bedankt om ons op de hoogte te houden!

Zo zot vind ik dit project niet, de bestaande tunnel onder de sporen is erg smal (ik schat 3 tot 4 meter). Een extra uitgang plus mogelijkheid om de sporen over te steken is zeker welkom.
Leuven-Gent

BerichtDoor Hagelander » 08 Mei 2011, 15:00

Die tunnel is inderdaad niet de breedste, maar heeft (heb ik toch de indruk) voldoende capaciteit in verhouding tot het aantal gebruikers. Hoe dan ook, wat ik zeker wel positief vind, is dat men van de gelegenheid gebruik maakt om de parking aan de achterkant van het station enorm uit te breiden. Daardoor kan het station in ieder geval nog meer groeien als vervoersknooppunt, t.v.v. het openbaar vervoer. Ik hoop dat (onder meer) de nmbs daarmee rekening zal houden door in de toekomst nog meer capaciteit (misschien extra treinen) in de spits te laten rollen tussen (Hasselt-Diest-) Aarschot-Brussel. Afwachten maar...
Hagelander

BerichtDoor Hagelander » 24 Nov 2011, 12:54

Ondertussen is die brug trouwens open voor gebruik!
Hagelander

6 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties