Spoorweg slalom

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
1 bericht • Pagina 1 van 1

Spoorweg slalom

BerichtDoor yves.frateur » 26 Okt 2010, 22:35

Het valt me op dat er geen nieuwsberichten meer verschijnen over slalommende personen die zich doorheen gesloten slagbomen wurmen. Op zich is dit fantastisch. Nieuwsitems over slalommende weggebruikers verschijnen meestal na verschrikkelijke ongevallen. Toch vraag ik mezelf af of het niet beter is om opnieuw een sensibiliserende campagne op te starten.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het fenomeen volledig is uitgeroeid.
:?: Wat denken jullie :?:

Ik heb alvast een eerste aanzet gegeven tot een campagne via mijn blog :arrow: {DESCRIPTION}

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Slagboom slalom

Wachten op de trein
De meeste spooroverwegen zijn uitgerust met een verkeerslichten, slagbomen en een herkenbaar belsignaal. Als het verkeerslicht op rood springt en de slagbomen naar beden zakken, dan moet er normaal gezien een belletje gaan rinkelen. Voetgangers, fietsers en automobilisten worden gewaarschuwd voor een aankomende trein. Soms duurt het even vooraleer deze trein passeert. Daarom staat er aan een spoorovergang vaak een verkeersbordje dat de automobilisten aanmaant om hun motor af te zetten.

Verleidelijk om over te steken bij gesloten spoorwegen?
Helemaal niet. Het is levensgevaarlijk!

Slalommen doorheen gesloten slagbomen
Het lange wachten op de aankomende trein terwijl je haast hebt, vermoeden dat er geen trein meer aankomt, de kick om een gesloten spoorweg over te steken, ... het zijn redenen om doorheen de gesloten slagbomen te slalommen. Maar het zijn ook manoeuvres die grote risico's met zich meedragen.

De impact van een treinbotsing is enorm. In het populaire autoprogramma Top Gear wordt een treinbotsing met een auto gesimuleerd. Hieronder kan je het videofragment van de uitzending bekijken. (DIT VIDEOFRAGMENT IS ENKEL TE BEZICHTIGEN OP MIJN BLOG)

Denk tweemaal na vooraleer je slalomt doorheen de gesloten slagbomen van een spoorover. Zet geen mensenleven(s) op het spel voor een marginale tijdswinst.
yves.frateur

1 bericht • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties