Nieuw station Mechelen

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
5 berichten • Pagina 1 van 1

Nieuw station Mechelen

BerichtDoor Stef » 25 Jun 2010, 20:58

Terwijl de projecten in Brugge, Leuven, Antwerpen, Luik enz. zo goed als afgerond zijn en men in Gent volop aan de slag is, komt vanaf volgend jaar ook Mechelen aan de beurt.

Een voorstelling van het project, dat ik namens TreinTramBus mee opvolg in de Klankbordgroep, vind je op:
www.mecheleninbeweging.be
Stef

Re: Nieuw station Mechelen

BerichtDoor apestaart » 28 Jun 2010, 14:29

Er is sprake dat in Mechelen opnieuw een tram zou rijden.
De vraag is indien dat zo is of er bij de vernieuwing van de stationsomgeving rekening wordt gehouden?
Het zou stom zijn indien er geen rekening wordt gehouden, want dan moet men daarna
weerom alles opengooien.
apestaart

BerichtDoor Trammist » 28 Jun 2010, 15:32

apestaart schreef:Er is sprake dat in Mechelen opnieuw een tram zou rijden.

Ja, wanneer ik 'tram mechelen' in google intik dateren de laatste nieuwsberichten van december 2008, die werden voorgesteld door Bart Somers en de inmiddels weggepromoveerde Kathleen Van Brempt.

Tenzij u meer weet natuurlijk. Mijn enige bron is het internet...

apestaart schreef:Het zou stom zijn indien er geen rekening wordt gehouden, want dan moet men daarna weerom alles opengooien.

Ach, dat zijn we hier in Vlaanderen/België toch alreeds gewend. Gescheiden overheden, gescheiden bevoegdheden, gescheiden bedrijven, departementen, ministers, enzovoort, enzovoort... Zo moet het Deurnese kruispunt Ruggeveldlaan-AvdWlei (http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hne ... 4&t=h&z=19), dat nog niet helemaal open is na de BRABO1-werkzaamheden, over enkele jaren opnieuw volledig terug open in het teken van het LIVAN1-project! Net zoals het kruispunt Dascottelei-Herentalsebaan, dat ook nog maar een goed jaar geleden open is gegaan na de verlenging van tram 8 tussen Eksterlaar en Silsburg.
Trammist

BerichtDoor Administrator » 29 Jun 2010, 13:46

Het projectteam houdt zeker rekening met een eventuele toekomstige tram. Zo wordt onder andere gekeken naar de hellingen van de bruggen over het water en de hoogte onder de spoorbundel.
Administrator
Beheerder

BerichtDoor fets_be » 11 Mei 2011, 18:09

Vanaf 16/5 wordt ook de parking aan station Mechelen-Nekkerspoel betalend.
Ik vind hierover echter niets terug op de -voor mij- meeste logische plaatsen: de "stationsinformatie" bij de nmbs, de site van Vinci Parking, de site van de stad Mechelen en de site http://www.mecheleninbeweging.be.

Sinds deze week staan de typische Vinci informatieborden opgesteld op de parking en zijn er flyers onder de ruitenwissers verdeeld. De betaalautomaten staan er nog niet, maar de palen liggen er al.

Ik vermoed dat Nekkerspoel ook betalend wordt gemaakt om de stormvloed van parkeerders op te vangen eens de werken aan het hoofdstation beginnen.
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
fets_be

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties