Door Hagelander » 27 Okt 2009, 19:56
Hier en daar is het misschien al opgemerkt dat De Lijn werkt aan een nieuwe huisstijl. Ikzelf ben daarover nogal enthousiast, omdat door kleurgebruik op netplannen, halteaanduidingen, informatiepanelen, enz. het toch een heel pak eenvoudiger wordt om snel de juiste informatie te vinden. MAAR ... weet iemand ook hoe het eigenlijk zit met het doorvoeren van die huisstijl? Ikzelf was vandaag vb. in Antwerpen en zag deze wel aan het metrostation Groenplaats, maar op de halteborden van bussen en trams zag ik nog niet zo gek veel hiervan. En in mijn eigen thuisstad, Aarschot, is wel al serieus veel werk gemaakt van meer informatie voor de reiziger, maar kleuren zie ik nog niet verschijnen (helaas). In de dorpen hier rondom, is het eveneens nog zoeken naar (huis-)stijl, om nog maar te zwijgen over informatie aan de haltes en infrastructuur. Nu, let op, ik ben ook wel realistisch genoeg om te weten dat je niet in 1-2-3 een heel gewest kan aanpakken, maar uit de ervaringen in de realiteit vraag ik wel af: hoe zit het met de planning?