Huisstijl De Lijn

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
21 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Huisstijl De Lijn

BerichtDoor Hagelander » 27 Okt 2009, 19:56

Hier en daar is het misschien al opgemerkt dat De Lijn werkt aan een nieuwe huisstijl. Ikzelf ben daarover nogal enthousiast, omdat door kleurgebruik op netplannen, halteaanduidingen, informatiepanelen, enz. het toch een heel pak eenvoudiger wordt om snel de juiste informatie te vinden. MAAR ... weet iemand ook hoe het eigenlijk zit met het doorvoeren van die huisstijl? Ikzelf was vandaag vb. in Antwerpen en zag deze wel aan het metrostation Groenplaats, maar op de halteborden van bussen en trams zag ik nog niet zo gek veel hiervan. En in mijn eigen thuisstad, Aarschot, is wel al serieus veel werk gemaakt van meer informatie voor de reiziger, maar kleuren zie ik nog niet verschijnen (helaas). In de dorpen hier rondom, is het eveneens nog zoeken naar (huis-)stijl, om nog maar te zwijgen over informatie aan de haltes en infrastructuur. Nu, let op, ik ben ook wel realistisch genoeg om te weten dat je niet in 1-2-3 een heel gewest kan aanpakken, maar uit de ervaringen in de realiteit vraag ik wel af: hoe zit het met de planning?
Hagelander

Re: Huisstijl De Lijn

BerichtDoor karelvast » 27 Okt 2009, 20:37

Hagelander schreef:Hier en daar is het misschien al opgemerkt dat De Lijn werkt aan een nieuwe huisstijl. Ikzelf ben daarover nogal enthousiast, omdat door kleurgebruik op netplannen, halteaanduidingen, informatiepanelen, enz. het toch een heel pak eenvoudiger wordt om snel de juiste informatie te vinden. MAAR ... weet iemand ook hoe het eigenlijk zit met het doorvoeren van die huisstijl? Ikzelf was vandaag vb. in Antwerpen en zag deze wel aan het metrostation Groenplaats, maar op de halteborden van bussen en trams zag ik nog niet zo gek veel hiervan. En in mijn eigen thuisstad, Aarschot, is wel al serieus veel werk gemaakt van meer informatie voor de reiziger, maar kleuren zie ik nog niet verschijnen (helaas). In de dorpen hier rondom, is het eveneens nog zoeken naar (huis-)stijl, om nog maar te zwijgen over informatie aan de haltes en infrastructuur. Nu, let op, ik ben ook wel realistisch genoeg om te weten dat je niet in 1-2-3 een heel gewest kan aanpakken, maar uit de ervaringen in de realiteit vraag ik wel af: hoe zit het met de planning?

{DESCRIPTION}
Plan was dat alle haltes tegen zomer 2010 in het nieuwe jasje zaten. Vermits we 1. in België wonen en 2. het crisis is, weet ik niet of dat objectief nog gehaald wordt. ;)
karelvast

BerichtDoor Hagelander » 28 Okt 2009, 07:07

Mja, blijkbaar niet, want zelfs in Antwerpen heb ik gezien dat die nieuwe huisstijl zeker nog niet aan alle haltes aanwezig is (in verre nog niet)...
Hagelander

BerichtDoor SIMPY.be » 28 Okt 2009, 09:15

Hagelander schreef:Mja, blijkbaar niet, want zelfs in Antwerpen heb ik gezien dat die nieuwe huisstijl zeker nog niet aan alle haltes aanwezig is (in verre nog niet)...
In het verre West-Vlaanderen is er nog een héél grote achterstand (heb zelf nog geen enkele nieuwe haltepaal opgemerkt...)
SIMPY.be

BerichtDoor karelvast » 28 Okt 2009, 18:20

SIMPY.be schreef:
Hagelander schreef:Mja, blijkbaar niet, want zelfs in Antwerpen heb ik gezien dat die nieuwe huisstijl zeker nog niet aan alle haltes aanwezig is (in verre nog niet)...
In het verre West-Vlaanderen is er nog een héél grote achterstand (heb zelf nog geen enkele nieuwe haltepaal opgemerkt...)

Dat heeft deze keer niet meteen met je woonplaats te maken. In Gent zijn er enkele nieuwe halteborden, maar enkel aan die haltes waar sinds 5 april nieuwe lijnen zijn gaan rijden (trajecten 8, 41, 43).
karelvast

BerichtDoor Hagelander » 22 Apr 2010, 20:35

We zijn nu een half jaar verder en dus misschien een moment voor een stand van zaken? Ik heb hier in het Hageland nog niet meteen iets gemerkt van de vernieuwde huisstijl aan de bushaltes, mar misschien elders al wel? Hoe zit het vb. in de grote(re) steden?
Hagelander

BerichtDoor Trammist » 22 Apr 2010, 22:27

In Antwerpen zijn zo goed als alle dienstregelingen aan de haltes vervangen door een nieuw model dat een ganse A4 bestrijkt in kleur, vroeger waren het kleine zwart/wit-exemplaren. Ook een aantal (maar niet alle) streekbushaltes hebben nieuwe dienstroosters gekregen, maar die zijn opgebouwd uit 'lijntjes', aangezien dikwijls meerdere lijnen op hetzelfde papier moeten, en niet in tabelvorm, zoals de tramroosters. Niet alleen in Antwerpen, maar ook in Gierle heb ik de nieuwe streekbusroosters al opgemerkt.

Vernieuwde halteborden heb ik tot hiertoe enkel opgemerkt aan halte Antwerpen Belgiëlei (lijn 8).
Trammist

BerichtDoor apestaart » 23 Apr 2010, 14:54

Aan alle tramhaltes van de Kusttram zijn er nu uurroosters in nieuwe stijl en aan een aantal tramhaltes zijn er ook nieuwe halteborden
apestaart

BerichtDoor apestaart » 26 Apr 2010, 15:23

An het station van Oostende heeft men met ingang van vandaag alle bushaltes verplaatst naar de zijkant van KTA (voormalige SHTIO, in de volksmond de Vakschool)aan de zijde van de Hotelschool
Daar zijn ook nieuwe halteborden geplaatst
Let wel! Dat is een voorlopige standplaats, het is de bedoeling dat de bushaltes dichtbij de treinsporen komen
apestaart

BerichtDoor Hagelander » 28 Apr 2010, 16:10

Heeft er iemand ook foto's of beeldmateriaal?
Hagelander

Volgende

21 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Ontvang HTML?

Laatste forumberichten