Hagelander schreef:Ik volg die website ook en inderdaad, daar staat vaak meer info dan op deze fora. Een samenwerking zou zalig zijn.
Skyscrapercity is een heel interessant forum maar is geen organisatie. Het is een wereldwijd Bulletin Board forum met een Belgisch subforum. Hoewel de ideeën goed zijn en de discussies interessant, ontbreekt het aan een echte organisatiestructuur waardoor je serieus genomen kan worden door de beleidsmakers.
Wij hebben overleg met beleidsmakers op federaal, Vlaams en Brussels niveau, met de NMBS, Infrabel, De Lijn en de MIVB, we zijn het secretariaat van de reizigersfederatie EPF, via dewelke we overleg hebben bij de Commissie, DG TREN, ERA, Eurostar, Thalys, EIM, RMMS, UITP, UIC en ERRAC. Verder zetelen we in de mobiliteitsraad Brussel en in de MORA. Dit is niet het volledig lijstje

maar ik heb het lang genoeg proberen maken om aan te tonen dat we via deze overlegplatformen het verschil proberen maken. Ook het advieswerk in het kader van het decreet basismobiliteit mag natuurlijk niet ontbreken. Ik zou zeggen: klop eens aan bij een kabinet als vertegenwoordiger van SSC-BE en probeer een overleg te versieren.
Maar we zijn natuurlijk altijd bereid tot overleg met jullie. Stuur gewoon een mailtje met een verzoek en enkele agendapunten en kom eens langs. Ik zie momenteel geen duidelijke structuur maar wie weet wordt het een nuttige samenwerking.
Wat betreft Brussel-Zuid is er altijd gezegd geweest dat ze per jaar één perron gingen aanpakken. Meer perrons uit dienst halen zou de treindienst teveel verstoren. In een overleg met de NMBS waar dit ter sprake kwam werd als einddatum voor de werken 2016 genoemd.