Perronaanduidingen

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
5 berichten • Pagina 1 van 1

Perronaanduidingen

BerichtDoor Henk » 06 Jun 2009, 12:35

Gisteren een etentje gehad in Maria-Aalter en daar om 23.09 de trein richting Brugge genomen. Wat mij opviel: nergens staat aangegeven welk perron voor welke richting dient. Geen bordjes met 'Perron naar ...' en ook geen cijferaanduidingen zodat de cijfers in de dienstregelingstabellen ook geen zin hadden natuurlijk. Mochten er toch aanduidingen geweest zijn, ik heb ze ondanks aandachtig speuren dan toch niet gezien. Er waren op dat uur geen andere reizigers meer en onvertrouwd met de omgeving kon ik mij in de duisternis ook niet onmiddellijk oriënteren. Gelukkig wist ik van mijn disgenoten dat ik eerst door de tunnel zou moeten om het perron te bereiken.
Ik meld het toch maar even aan de klantendienst. Wellicht zijn er nog van die gevallen...
groetjes
Henk
Henk

Re: Perronaanduidingen

BerichtDoor CityRail » 27 Jun 2009, 22:21

Laat ons eens weten wat het antwoord is van de klantendienst.
CityRail

BerichtDoor Hogersluys » 06 Jul 2009, 15:18

Op Maria-Aalter staan wel degelijk peronaanduidingen. Twee zelfs, telkens bevestigd aan de lantaarnpalen. Kijk maar op onderstaande afbeelding (op de derde lantaarnpaal):

Afbeelding
{DESCRIPTION}

Op dergelijke halten is het trouwens niet zo moeilijk te weten welk perron naar welke richting gaat; treinen rijden links dus perron 1 (op bovenstaande afbeelding links) gaat naar Brugge en het andere perron dus naar Gent.
Hogersluys

BerichtDoor bartje » 06 Jul 2009, 23:01

Als je niet thuis bent in de streek, weet je vaak niet in welke richting welke stad ligt. Maar je hebt gelijk dat er wel perronaanduidingen zijn.
bartje

BerichtDoor Henk » 07 Jul 2009, 09:42

Hogersluys schreef:Op Maria-Aalter staan wel degelijk peronaanduidingen. Twee zelfs, telkens bevestigd aan de lantaarnpalen.

Toen op 1 juli lijn 50a door diverse oorzaken in de knoop lag, reed een IC-G als stoptrein wat mij de kans gaf de situatie te zien bij daglicht en toen zag ik die perronaanduidingen inderdaad ook. Maar wanneer je daar 's nachts aankomt via de gebruikelijke stationstoegang, merk je ze zeker niet op, daarvoor hangen ze te ver van de ingang.
Op dergelijke halten is het trouwens niet zo moeilijk te weten welk perron naar welke richting gaat; treinen rijden links dus perron 1 (op bovenstaande afbeelding links) gaat naar Brugge en het andere perron dus naar Gent.

Voor reizigers die vertrouwd zijn met de omgeving klopt dit, maar als je daar na een feestje wordt afgezet, de omgeving niet kent en geen oriëntatiepunten hebt wegens duisternis, lukt dit niet... En info is nu net bedoeld voor mensen die ze nodig hebben, niet voor diegenen die het allemaal al weten.
Henk

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties