Investeringen Infrabel

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
5 berichten • Pagina 1 van 1

Investeringen Infrabel

BerichtDoor kempenexpress » 03 Feb 2009, 23:15

Gevonden op een startpagina:

Infrabel investeert bijna 900 miljoen euro
Infrabel plant dit jaar 890,9 miljoen euro aan investeringen. Dat is 200 miljoen euro meer dan vorig jaar. Infrabel beheert de spoorinfrastructuur van de NMBS-groep. Kamerlid David Geerts (sp.a), die het cijfer opvroeg bij de betrokken minister, vindt dat grote projecten zo snel mogelijk moeten worden gerealiseerd.
In de regeerverklaring van premier Van Rompuy stond dat er meer in de spoorinfrastructuur geïnvesteerd moest worden. Cijfers werden toen echter niet genoemd. "Nu blijkt dat Infrabel 890,9 miljoen euro begroot heeft om te investeren in de spoorinfrastructuur. Het is me op dit moment onduidelijk welke projecten zullen begonnen worden of verder afgewerkt, maar het is belangrijk dat er geld wordt gepompt in de economie", zegt Geerts.

Weet of kent hier iemand (via via) toch meerdere details over die projecten?
kempenexpress

Re: Investeringen Infrabel

BerichtDoor Leuven-Gent » 04 Feb 2009, 10:06

Nee, daar zijn blijkbaar nog geen details over bekend.

Dat aspect 'afwerken' lijkt me belangrijk, zie de dossiers De onvoltooide werken van de NMBS-groep in de Mondig Mobiel van een goed jaar geleden... http://www.bttb.be/Mondig%20Mobiel/dossier81.pdf
Leuven-Gent

BerichtDoor Hagelander » 03 Aug 2009, 07:18

De eerste stations op de lijn Brussel-Leuven krijgen blijkbaar toch hun beloofde vorm in het "Gen"-project. Ik had wel de indruk dat het voorlopig nog maar gaat over 2 stations, namelijk Diegem en Zaventem, maar het is misschien toch een hoop-perspectief dat ook de andere stations op de lijn aangepakt zullen worden. Het ziet er trouwens veelbelovend uit!
Hagelander

BerichtDoor albert » 01 Nov 2010, 12:10

Hopelijk komt eindelijk het dubbelspoor en elektrificatie Mol-Hamont aan de beurt en de heropening Hasselt-Neerpelt-Eindhoven. Noord Oost Limburg wacht hier al 50 jaar op.Nu heerst er hier een grote spoorarmoede.
albert

BerichtDoor kempenexpress » 01 Nov 2010, 15:12

albert schreef:Hopelijk komt eindelijk het dubbelspoor en elektrificatie Mol-Hamont aan de beurt en de heropening Hasselt-Neerpelt-Eindhoven. Noord Oost Limburg wacht hier al 50 jaar op.Nu heerst er hier een grote spoorarmoede.
Dubbelspoor en elektrificatie Mol-Hamont zie ik niet zo direct gebeuren. En als deze er wel zou komen, vind ik dat de elektrificatie ineens moet doorgetrokken worden naar Weert. Waarom het gedeelte Hamot-Weert (ocharme + 8 km) draadloos houden?

Heropening Hasselt-Neerpelt komt er (zie ook ander topic). Dat zit bij in het Spartacus-plan. Alleen is het onduidelijk of hier met sneltrams wordt gereden of met treinen.
kempenexpress

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties