Huisstijl De Lijn

Opmerkingen over de infrastructuur. Sub: station, halte, spoor, parking, toegankelijkheid, voorrang, fietsenstalling.
21 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Re: Huisstijl De Lijn

BerichtDoor Rob » 30 Apr 2010, 18:57

Wat ik vreemd vind, is dat er her en der in Limburg volledig nieuwe bushokjes worden geplaatst (met naamplaatjes vooraan én aan de zijkant, wat prachtig is), waarbij de uurregeling in de nieuwe huisstijl is (veel kleurtjes, hopelijk is dat papier vochtbestendig), maar de halteborden nog met de klassieke witte blauwbedrukte stickers zijn beplakt. Nog vreemder is dat die stickers nieuw zijn. Ze hebben er blijkbaar nog een grote voorraad van liggen. Consequent is anders.
Rob

BerichtDoor karelvast » 01 Mei 2010, 16:13

Hagelander schreef:Heeft er iemand ook foto's of beeldmateriaal?

Dit is alvast een foto van hoe de nieuwe halteborden eruit zien. Foto dateert van 2008, toen deze voorbeeldborden in de graskant stonden opgesteld op de voormalige stelplaats van Lochristi (ik vermoed om ze te testen op kleurvastheid).

Toen ik vorige week per bus van Neerpelt naar Hasselt reisde, merkte ik op het traject van lijn 18a heel wat schuilhuisjes "nieuwe stijl", wel met nog de kleurloze halteborden. Op zich vormen de nieuwe schuilhuisjes geen grote breuk met de meest recente die al in vele landelijke gebieden te vinden waren (witte "palen", gele dakrand, blauw bankje). Extra is de haltenaam die aan voor- en zijkant van het huisje bevestigd is (op een grijs bordje met witte letters en gele bovenrand), en het zonnepaneel op het dak om de verlichting te voeden.

Afbeelding
karelvast

BerichtDoor Hagelander » 02 Mei 2010, 20:40

Alvast bedankt! Een beeld zegt toch vaak meer dan ... woorden ;)
Hagelander

BerichtDoor Nicholas » 09 Mei 2010, 22:30

Ik stel me enkele vragen bij de nieuwe huisstijl van De Lijn. Is de lettergrootte dat ze gebruiken op de nieuwe dienstregelingspapieren soms niet te klein op de nieuwe dienstregelingspapieren?

Ik heb al gemerkt dat ze niet overal even groot zijn. De papieren van bvb. lijnenbundel 150 aan de haltes in de richting van Herentals zijn werkelijk getypt in een erg kleine lettergrootte.
Ik denk dan vooral aan oudere mensen die moeite zullen hebben om er aan uit te kunnen.

Ook de bovenstaande foto geeft een haltebord weer waarbij de bestemmingen in een eerder klein lettertype zijn aangegeven. De nummers zijn daarentegen weer erg duidelijk, vind ik. 't Zal afwachten worden wat het in de praktijk geeft. ;)
Nicholas

BerichtDoor karelvast » 10 Jun 2010, 18:57

Een voorbeeld van een compleet uitgeruste nieuwe halte (behalve de halteborden zelf dan, denk hier een exemplaar zoals hierboven in de plaats). De schuilhuisjes bestaan blijkbaar in een normale en een smallere variant (hier te zien), die beter op perrons of smalle stoepen past. Qua kleuren had ik me voordien blijkbaar wat miskeken, maar het verschil is niet zo heel erg groot.

Afbeelding
karelvast

BerichtDoor SIMPY.be » 10 Jun 2010, 22:31

Worden de naamborden 's avonds ook verlicht?
SIMPY.be

BerichtDoor apestaart » 11 Jun 2010, 06:33

Neen
apestaart

BerichtDoor SIMPY.be » 11 Jun 2010, 12:15

Dat is jammer, met een paar eenvoudige LED's kan je dat doen...
SIMPY.be

BerichtDoor Hagelander » 21 Jul 2010, 23:18

Het lijkt dat de invoering van de nieuwe huisstijl ondertussen toch wel wat vertraging heeft, of niet? Hier in het Hageland valt er in ieder geval nog niet veel van te merken. In Aarschot was men aan het station wel begonnen met zeer duidelijke perronaanduidingen te plaatsen, maar om één of andere (onduidelijke) reden, is men na perron 4 gestopt. Hoe zit het verder in het land met de huisstijl?
Hagelander

BerichtDoor SIMPY.be » 22 Jul 2010, 10:16

Hier in het Kortrijkse staat aan Wevelgem Plaats een nieuwe halte, met dus aanduidingen op het dak en zijkant en met zonnepaneel. De gewijzigde lijnen (van 1 juli) hebben de nieuwe layout van de dienstregeling. Maar nieuwe haltepalen heb ik buiten in Roeselare nog niet gezien. Waarschijnlijk staat wel zo-eenje aan AZ Groeninge, gezien dat een spiksplinternieuwe halte is, maar ik ben nog niet ziek geweest :)
Nu, op veel haltes staat de bus 8 nog (Walle), maar die is afgeschaft, en zou dus moeten verdwijnen, alsook de aanduiding van bus 1, eindpunt is nu AZ Groeninge, en niet meer Kinepolis... Ik denk dat ze beide vliegen in één klap zullen proberen te vangen, en deze stickers niet meer vervangen, maar van de eerste keer het nieuwe bord introduceren.
SIMPY.be

VorigeVolgende

21 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Terugkeren naar Infrastructuur

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Ontvang HTML?

Laatste forumberichten