Nieuwe spoorgids

Opmerkingen over de dienstverlening. Sub: verkoop, chauffeur, conducteur, staking, compensatie, overvol voertuig.
5 berichten • Pagina 1 van 1

Nieuwe spoorgids

BerichtDoor KENSINGTON » 17 Jun 2011, 09:05

Iemand reeds een nieuwe spoorgids kunnen op de kop tikken?

Bij de spoorgids editie december 2010 zat aan de achterflap een bon voor een gratis spoorgids editie juni 2011. Eergisteren aan loket station Denderleeuw gaan vragen en men wist blijkbaar nog van niets (of men wilde van niets weten; anders moest de stock aangepast worden???) . Iemand reeds een positievere ervaring?

N.B. Het kan altijd een historisch exemplaar worden . Misschien de allerlaatste editie van de gedrukte spoorgids...
KENSINGTON

Re: Nieuwe spoorgids

BerichtDoor overweg13 » 17 Jun 2011, 11:21

In Halle evenmin iets. Eigenlijk zou men geen bon moeten geven voor een gratis exemplaar, men zou ons moeten vergoeden voor de periode waarin we niet over een geldig boekje konden beschikken.
Vermits de folders al een tijdje beschikbaar waren op de website, kan het in deze tijd toch niet zo moeilijk zijn om met die bestanden een volledig spoorboekje samen te stellen?
Overigens ging dat tot een jaar of 15 geleden perfect: ik heb nooit geweten dat het spoorboekje toen dat nog gezet moest worden in de drukkerij te laat verscheen.
overweg13

BerichtDoor Molenbruch Y. » 18 Jun 2011, 18:49

Dag,

Voor sommige lijnen is afgelopen woensdag (16/06) nog maar eens een nieuwe folder online geplaatst, waarin vermoedelijk een aantal fouten/vergetelheden uit de folder van 12/06 rechtgezet zijn. Een voorbeeld: in tabel 86 ontbrak L 1854 (Oudenaarde 05:40 - Ronse 05:50). In sommige andere tabellen vallen me dan weer niet onmiddellijk verschillen op. Laat ons in ieder geval hopen dat die correcties tenminste wel nog opgenomen worden in het vertraagde spoorboekje, al durf ik het te betwijfelen...

Groeten,
Molenbruch Y.

BerichtDoor Stef » 03 Dec 2011, 11:36

Het spoorboekje 2012 heb ik nog niet kunnen bemachtigen, maar wel de nieuwe IC/IR-folder. De tabellen staan nu verticaal geschikt (zoals op de pdf's op de website) en deze folder is niet langer gratis. Voortaan moet je hiervoor 1 euro betalen.
Stef

BerichtDoor overweg13 » 04 Dec 2011, 11:53

Stef schreef:Het spoorboekje 2012 heb ik nog niet kunnen bemachtigen, maar wel de nieuwe IC/IR-folder. De tabellen staan nu verticaal geschikt (zoals op de pdf's op de website) en deze folder is niet langer gratis. Voortaan moet je hiervoor 1 euro betalen.

Zoals ik hier al elders geopperd heb, is die afdrukstand voor het spoorboekje een ramp.Het kan naar schatting nog de helft dikker worden, en dan wordt het echt wel onhandelbaar. Tenzij de NMBS de folders nu in een map te koop aanbiedt, zodat het makkelijker wordt om alleen die tabellen mee te nemen waarvan je kunt veronderstellen dat je ze die dag nodig hebt en om eventueel gewijzigde lijntabellen te vervangen.
overweg13

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Dienstverlening

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties