Dit stuur ik vandaag naar de NMBS:
Woensdag kom ik omstreeks 17:33 van Schaarbeek aan in station Mechelen, overigens in een trein naar Leuven, zeer goed op tijd dus om de boemel te halen van 17:49 naar Wijgmaal.
Een aantal treinen hebben tot een uur of meer vertraging en op het informatiescherm staat te lezen dat er zich in Wijgmaal een persoonlijke ongeval heeft voorgedaan endat de dienst gestoord is.
Verder... stilte.
Algehele stilte.
De trein van 17:46 heeft, volgens Railtime, 9 minuten vertraging en ik vind het dus niet vreemd dat de boemel deze eerst zal laten passeren. Dat gebeurt nog wel eens.
Daarna is er niets meer. ‘Mijn’ trein besluit eigenhandig om niet te vertrekken en het valt me ook op dat de ‘46 nog steeds in het station staat. Het zonrijke perron staat vol mensen die aan hun lot overgelaten zijn.
Bij gebrek aan informatie consulteer ik dan maar weer eens Railtime maar daar staat dat mijn trein zonder vertraging aan het rijden is en dat ik dus waarschijnlijk ernstig aan het hallucineren ben.
Omstreeks 10 over zessen geef ik er de brui aan en neem een taxi naar huis.
Het is zeer spijtig dat er zich een ongeval heeft voorgedaan in Wijgmaal met misschien alle tragische gevolgen vandien (hoewel ik nergens informatie in de pers, noch op de NMBS website vind hierover) maar dat neemt niet weg dat er volgens mij een zekere informatieplicht is naar de reiziger toe, zelfs al is dit slecht nieuws. Eénmaal in vijfendertig minuten omroepen dat er een probleem is en dan de reiziger maar wat laten gissen naar wat er verder dient te gebeuren is volgens mij geen adequate informatiestroom.
Een vorige keer heb ik dit blauw blauw gelaten (zie:
http://www.treintrambus.be/actueel/foru ... 413&p=2957) maar deze keer wens ik dat de NMBS de door mij gemaakte vervoerskosten terugbetaalt: 65 Euro.
Ik wil nog eens opmerken dat als men in het station van Mechelen wat informatie had gegeven, zelfs al was dit: ‘gelieve vanaf nu uw plan te trekken en voor alternatieve vervoersmiddelen te zoeken omdat we met onze handen in het haar zitten’, dan had ik dit begrepen en niet om terugbetaling gevraagd.