Mobib stuk: wat nu?

Opmerkingen over de dienstverlening. Sub: verkoop, chauffeur, conducteur, staking, compensatie, overvol voertuig.
2 berichten • Pagina 1 van 1

Mobib stuk: wat nu?

BerichtDoor Wijgmaal » 02 Feb 2011, 10:58

Dit vertrekt nu naar NMBS en MIVB:

Lieve NMBS en MIVB,

Ik probeer nu reeds drie maal mijn treinabonnement met Mobib te vernieuwen en telkens faalt dit aan het NMBS loket. Mijn treinkaart wordt wel uitgeprint, maar het vernieuwen van de Mobib kaart lukt niet en geeft een foutmelding.

De loketbediende kan dit 'dossier' niet afsluiten, wil mijn geld niet in ontvangst nemen en in plaats van me een nieuwe treinkaart te geven wordt deze geannuleerd.

Vanaf vandaag ben ik dus verplicht om 'zwart' te reizen.

De exacte reden weet men zelf niet, maar men vermoedt dat het iets te maken heeft met de nieuwe tarieven, of van NMBS, of van Mobib, en blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, zo verklaart men mij diep zuchtend in Brussel Noord en in Vilvoorde.

Op mijn vraag: wat nu? luidt het antwoord: probeer het straks nog een keer aan een ander loket... 8-)))

Vermits ik ook nog wat professionele bezigheden heb kan ik me niet de ganse dag vrijmaken om in het station rond te hangen. 's Ochtends en s'avonds dien ik me meestal te reppen om mijn aansluitingen te halen en heb ik weinig zin om tevergeefs in de rij te staan. Ik stel dus voor dat u me een mailtje stuurt wanneer de Mobib/Treinkaart-verkoop terug werkt en dan zal ik me aanmelden.

Tweemaal daags naar het loket gaan om een briefje 'ONMOGELIJKHEID TOT VERKOOP' te krijgen is geen optie, tenzij u me een financiële regeling voor de verloren tijd voorstelt (deze ochtend ongeveer 15 minuten). Overigens aanvaard ik de 'spelregels' die op dit briefje staan (telkens de treinbegeleider verwittigen alvorens in te stappen, bv .) niet, vanwege praktisch niet haalbaar. Het spreekt vanzelf dat eventuele bijkomende kosten (tickets, boetes,...) volledig door u zullen moeten gedragen worden.

Natuurlijk ben ik geen onmens en als ik wat tijd heb (zoals deze ochtend wanneer mijn aansluiting in Brussel Noord toch 20 minuten vertraging had) wil ik wel even naar het loket gaan om te informeren zonder u hiervoor bijkomende kosten aan te rekenen.

Hoogachtend.
Wijgmaal

Re: Mobib stuk: wat nu?

BerichtDoor Wijgmaal » 02 Feb 2011, 18:43

Vermits ik de eerlijkheid zelve ben dien ik te melden dat deze avond de Mobib opwaardeer machine (of hoe noem je zoiets) terug werkte in Leuven station. (Hoewel ik dat pas morgen zal merken als ik terug een MIVB bus of tram neem.)

Ik heb er wel een trein voor moeten laten schieten, maar alla, ik ben dan toch de slechtste nog niet...
Wijgmaal

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Dienstverlening

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties