Home Actueel Forums Reizigersreacties Dienstverlening Treinbegleiders en de regels

Treinbegleiders en de regels

Opmerkingen over de dienstverlening. Sub: verkoop, chauffeur, conducteur, staking, compensatie, overvol voertuig.
4 berichten • Pagina 1 van 1

Treinbegleiders en de regels

BerichtDoor magicaltaz » 24 Dec 2010, 08:29

Deze ochtend in Antwerpen Centraal op niveau -2 stond een treinbegleider rustig een sigaret te roken wat daar niet mag en ook aangegeven is.

Ik sprak hem hierop aan en hij bevestigde me dat hij wel degelijk wist dat het niet mocht, maar het was vroeg was z'n uitleg. Daarop vertelde ik hem dat hij als treinbegleider nochtans een voorbeeldfunctie heeft en dat de regels ook voor hem gelden. Dit lachte hij weg met de opmerking dat hij niemand stoorde. Daarop vroeg ik hem zijn nummer als treinbegleider wat hij niet wilde geven.

De hele rit geen begleider gezien maar toen ik bijna ging uitstappen kwam meneer en z'n collega daar aan. Hij zei me dat ik uit de weg moest gaan omdat hij als eerste de trein uit moest, de regels weet u wel. Daarop raadde ik hem aaan er nog eentje op te steken waarop hij zei dat hij niet rookte. Bij het aanhalen van z'n eerdere rookgedrag ontkende hij en z'n collega lachte dat hij niks had gezien.

Dit soort mensen geven een leuke indruk van de NMBS.

:roll:
magicaltaz

Re: Treinbegleiders en de regels

BerichtDoor rian » 24 Dec 2010, 14:23

magicaltaz schreef:De hele rit geen begleider gezien maar toen ik bijna ging uitstappen kwam meneer en z'n collega daar aan. Hij zei me dat ik uit de weg moest gaan omdat hij als eerste de trein uit moest, de regels weet u wel. Daarop raadde ik hem aaan er nog eentje op te steken waarop hij zei dat hij niet rookte. Bij het aanhalen van z'n eerdere rookgedrag ontkende hij en z'n collega lachte dat hij niks had gezien.
Je kunt gewoon een klacht indienen, waarbij je de trein vermeldt waarop de conducteur dienst had. Daarmee kunnen ze het personeel wel terugvinden.

Groetjes,
Rian
rian

BerichtDoor magicaltaz » 07 Apr 2011, 05:58

Zonet stond er weer een treinbegeleider te roken op het perron bij spoor 24 in Antwerpen Centraal. Een collega stond ernaast.

Ik spark hem hierover aan maar hij vond wat hij deed perfect normaal.

Hij wilde zijn number niet geven wat nochtans verplicht is en heeft enkel de sigaret weggegooid omdat ik hem op de foto wilde zetten. De security deed ook niks toen ik hen attent maakte op het feit dat de teinbegeleider aan het roken was.

Ze denken dus meer dan eens boven de wet te staan.

Waar kan ik hiervoor best een klacht indienen. Ik ben dit beu!!!
magicaltaz

BerichtDoor cereal » 08 Apr 2011, 07:39

ik kan u absoluut volgen in deze stelling, kan er absoluut ook niet tegen dat mensen gewoon de regels aan hun laars lappen.

Heb de klantendienst al enkel keren hiervan op de hoogste gesteld, doch nooit een reactie ontvangen, maar er zijn andere plaatsen war ge terecht kunt.

hier staan wat adressen
{DESCRIPTION}

Openbare plaatsen

Klachten over het rookverbod in bepaalde openbare plaatsen kunnen worden ingediend bij de federale overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu - Directoraat-generaal Dier, Plant en Voeding - Afdeling Voedingsmiddelen en andere consumptieproducten op volgend adres:

Telefoon: 02/524.74.50
Fax: 02/210.48.16
E-mail: apf.food@health.fgov.be
RAC - Arcaden, Pachecolaan, 19 bus 5
1010 Brussel
Belgïe
Spoorwegen

NMBS
Algemene Directie Reizigers
Frankrijkstraat 85
1060 Brussel
cereal