calabria schreef:Vooral het halveren van het aanbod tussen Gent en Lokeren en het schrappen van de IC O zijn een paar bruggen te ver volgens mij. Antwerpen-Gent op een mooie zomerdag tussen 9 en 13u wordt een ramp. Trouwens: is het niet zo dat nieuwe treinen eerst een inburgeringsperiode moeten krijgen (bv. L trein Lier-Herentals) en niet na een half jaar al weer (gedeeltelijk) afgeschaft moeten worden? Het is logisch dat de laatst aan het aanbod toegevoegde treinen het minst gebruikt worden.
Dat is een mening die ik deel. Ook het feit dat net de IC G de stop in Beervelde overneemt, lijkt me een bijzonder fout idee. Deze trein rijdt immers naar zee, en al stappen er in Beervelde betrekkelijk weinig mensen op, toch lijkt het me niet ideaal van een sowieso al (over)volle trein op deze manier nog extra te belasten.
Het beperkte succes van de L-trein tussen Lokeren en Gent is overigens te wijten aan de dienstregeling, die de L net tussen twee IC's laat rijden. Hierdoor wordt deze trein op dit ogenblik feitelijk quasi enkel gebruikt door reizigers met bestemming Beervelde of Gentbrugge.