L58 - P7085 overvol

Opmerkingen over de dienstverlening. Sub: verkoop, chauffeur, conducteur, staking, compensatie, overvol voertuig.
30 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

L58 - P7085 overvol

BerichtDoor Leuven-Gent » 28 Okt 2008, 14:10

Uit Het Nieuwsblad Online:

Treinen Eeklo-Gent gehalveerd

EEKLO/EVERGEM - De trein van Eeklo naar Gent zat gisterochtend - ondanks de start van de herfstvakantie - weer barstensvol. Reden: de treinwagons werden gehalveerd.

'Net nu we in de herfstvakantie wat meer plaats dachten te hebben, zitten we weer op elkaar gepakt. Aan de universiteit hebben ze immers geen herfstvakantie', foeterden de treinreizigers gisteren. 'Nochtans heeft de halvering van het aantal wagons niks te maken met de start van de herfstvakantie', weerlegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts. 'Maandag lag er een technisch probleem aan de basis, morgen (vandaag, nvdr.) zou alles opnieuw in orde moeten zijn.' Of er voor de overvolle treinen na de herfstvakantie een oplossing zal zijn, kan Goovaerts echter niet bevestigen. 'We zijn nog bezig met onze inventaris van rollend materieel. Op die lijn kunnen enkel dieselwagens worden ingezet, maar we werken hard aan een oplossing voor het probleem.'

P7085 is echter structureel overbezet. Inzet van een extra treinstel is niet evident, omdat er in de spits te weinig MW41 is en omdat de nieuwe perrons van Sleidinge en Waarschoot te kort zijn. De NMBS heeft de zaak wel in onderzoek.
Leuven-Gent

Re: L58 - P7085 overvol

BerichtDoor SIMPY.be » 28 Okt 2008, 14:34

Een liberaal zou liever deze lijn verbussen!
SIMPY.be

BerichtDoor Jasper » 28 Okt 2008, 15:39

Het Nieuwsblad Online schreef:EEKLO/EVERGEM - De trein van Eeklo naar Gent zat gisterochtend - ondanks de start van de herfstvakantie - weer barstensvol. Reden: de treinwagons werden gehalveerd.

Ik weet niet goed wat ik me moet inbeelden bij gehalveerde treinwagons, maar het lijkt me wel creatief.
Jasper

BerichtDoor W.V. » 28 Okt 2008, 18:18

Ik begrijp niet dat men geen 55'ers met I10/I6 gebruikt als het echt zo erg is.

Als dat in Wallonië kan op Luik - Trois-Points, dan moet dat in Gent toch ook lukken?

Hebben de bestuurders daar kennis van de reeks 55? En zijn er blauwe 55'ers en rijtuigen vrij om zo'n dienst te doen?

Op lange termijn zie ik wel eerder een oplossing zitten waarbij een derde rijtuig wordt toegevoegd in de helft van de MW41's.
W.V.

BerichtDoor Joeri » 29 Okt 2008, 01:18

*Ahum* weet je wel hoe duur een gesleepte P-trein is in vergelijking met stelletjes? (let op de nuance: P -trein). Los daarvan is een 55 sowieso niet meteen een schoolvoorbeeld van een zuinige diesel...

Wat mij betreft zou het het beste zijn om iedereen automatisch een vaste zitplaats te geven bij aankoop van een biljet. Het lukt hier in Finland op IC en P - treinen (P = lange-afstandstrein). In combinatie met vaste halfuurdiensten zou dat vele problemen qua overbezetting oplossen, me dunkt.

Tot slot: waarom muggenziften over taalslordigheden als je perfect weet waar het over gaat? `Gehalveerde rijtuigen´mag voor de kenner even absurd klinken als ´de trein kon de auto niet ontwijken´om maar wat te zeggen, maar iedereen weet waarover het gaat - en is dat nou net niet de essentie van taal?
Joeri

BerichtDoor Jasper » 29 Okt 2008, 10:01

Joeri schreef:*Ahum* weet je wel hoe duur een gesleepte P-trein is in vergelijking met stelletjes? (let op de nuance: P -trein). Los daarvan is een 55 sowieso niet meteen een schoolvoorbeeld van een zuinige diesel...

P-treinen zijn sowieso erg duur, maar bij een gesleepte P-trein heb je nog het voordeel dat die loc in het goederenverkeer kan ingezet worden.
Joeri schreef:Wat mij betreft zou het het beste zijn om iedereen automatisch een vaste zitplaats te geven bij aankoop van een biljet. Het lukt hier in Finland op IC en P - treinen (P = lange-afstandstrein). In combinatie met vaste halfuurdiensten zou dat vele problemen qua overbezetting oplossen, me dunkt.

Lijkt me geen slecht idee.
Joeri schreef:Tot slot: waarom muggenziften over taalslordigheden als je perfect weet waar het over gaat? `Gehalveerde rijtuigen´mag voor de kenner even absurd klinken als ´de trein kon de auto niet ontwijken´om maar wat te zeggen, maar iedereen weet waarover het gaat - en is dat nou net niet de essentie van taal?

Van een journalist mag je correct taalgebruik verwachten. Ik weet niet waar je die gehalveerde rijtuigen gezien hebt, maar het is even absurd als de gehalveerde treinwagons waarvan sprake.
Jasper

BerichtDoor Trammist » 29 Okt 2008, 16:38

Men bedoelde waarschijnlijk dat de hoeveelheid van de treinwagons gehalveerd werd...
Jezus toch... :roll:
Trammist

BerichtDoor SIMPY.be » 29 Okt 2008, 18:33

Het zijn bovendien rijtuigen. Tenzij we koeien vervoeren natuurlijk.
SIMPY.be

BerichtDoor JayBeeke » 29 Okt 2008, 19:31

Wat mij betreft zou het het beste zijn om iedereen automatisch een vaste zitplaats te geven bij aankoop van een biljet. Het lukt hier in Finland op IC en P - treinen (P = lange-afstandstrein). In combinatie met vaste halfuurdiensten zou dat vele problemen qua overbezetting oplossen, me dunkt.

Ahum... vaste zitplaatsen in M4s op IC-verbindingen...?

mvg
JJN
JayBeeke

BerichtDoor SIMPY.be » 29 Okt 2008, 21:21

Interessant dat de spoorwegen zo consequent is in hun materieel. Zo is dat praktisch in een knip geregeld!

- Voorbeeld IC C' Oostende-Kortrijk: soms eens met MS96, soms M4+HLE21 en ook soms met klassieke stellen.
SIMPY.be

Volgende

30 berichten • Pagina 1 van 31, 2, 3

Terugkeren naar Dienstverlening

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten