Deze ochtend - in Leuven - val ik haast in onmacht omdat ik een installateur bezig zie een roltrap te herstellen die pas een maand of twee geleden in panne gevallen was. Er is dus toch een god.
Geen god zonder duivel, zo moet men daarboven gedacht hebben... Ik heb ruim de tijd om de aankomstborden te bekijken en de trein van 7h50 wordt stipt aangekondigd. Ik neem dus NIET de trein van 7h41 op spoor 2 die met zo'n 10 minuten vertraging wordt aangekondigd en waar iedereen naar heen spurt. Ik weet het, ik ben een dommerik, want als er een tein komt is de beste strategie die dan ook maar te nemen, maar ik ben nogal eigenwijs in die dingen.
Op spoor 1, waar haast niemand meer staat, wacht ik.
7h50: geen trein
7h55: nog altijd geen trein
8h00: trein?
Er wordt niets omgeroepen maar dan verschijnt toch, rijkeljk laat, op het bord dat de trein zo'n tien minuten vertraging zal hebben. Het worden er uiteindelijk 15 .
Ik ben er nu wel echt van overtuigd dat het een bewuste strategie is om de reizigers vooral niet te informeren in de stations.
Overigens heb ik, na drie maand en half, nog steeds geen antwoord op mijn klacht die hier staat beschreven:
http://www.treintrambus.be/actueel/forums/24/932.html. Geen antwoord van de NMBS, zelfs niet na tussenkomst van de ombudsman. Even een herinnering sturen, dan maar...