Avondspits 27 juni 2001.

Opmerkingen over de dienstregeling en stiptheid. Sub: aansluiting, frequentie, verbelbussing, afschaffing, vervroeging, vertraging, doorstroming.
5 berichten • Pagina 1 van 1

Avondspits 27 juni 2001.

BerichtDoor Wijgmaal » 27 Jun 2011, 19:40

Vandaag was het echt een hoogdag voor mijn dagelijkse treinervaring.

Ik wil het even niet hebben over een roltrap in station Leuven die nu al haast een maand stuk is, maar wel over die orgiastische beleving die Brussel Noord wel is en waaraan vandaag weer eens een orgelpunt aan werd toegevoegd.

De avondspits was een ramp met vertragingen alom en in de middengang stonden de reizigers zo opgepakt naar de flatscreens te kijken dat er links en rechts slechts één persoon per keer door kon. En raadt eens wat er dan net op dat moment gebeurt, de man van het vuilnistrammetje besluit dat net dan de containers in de middengang moeten worden leeggemaakt, net zoals ik een vorige maal reeds vermeldde in post het vuilnisbakken trammetje (http://www.treintrambus.be/actueel/forums/32/919.html). Blijkbaar is zijn overste, u kan hem herkennen aan het schurft op zijn hersens, nog steeds niet tot bezinning gekomen.

Volgende keer neem ik een foto van de man en zijn karretje, beloofd. Die man is een echte held! Misschien maak ik wel een Facebook pagina over hem en overigens rijdt hij stipter dan de treinen.

Met de rest was het al niet beter. In Mechelen, het wordt daar een constante, werd mijn trein aangekondigd met 15 minuten vertraging en nadat dat kwartier verstreken was had er nog steeds niemand de mot in dat het wel eens klantvriendelijk zou zijn om de treinreiziger toch een beetje op de hoogte te houden. Overigens gaf ook railtime geen soelaas want volgens hen reed de trein klokvast met een kwartier vertraging, terwijl het in werkelijkheid 25 minuten was.

Verder van de NMBS geen nieuws, ook niet over mijn eis om terugbetaling van mijn taxikosten van een tijdje geleden: Spooronderbreking Muizen – Leuven (http://www.treintrambus.be/actueel/forums/24/932.html), de zaak is momenteel in de handen van de ombudsman.
Voor het laatst bewerkt door Wijgmaal op 27 Jun 2011, 22:11, in totaal 1 keer.
Wijgmaal

Re: Avondspits 27 juni 2001.

BerichtDoor KENSINGTON » 27 Jun 2011, 20:02

Bij de vakbonden van de NMBS hoeven ze inderdaad geen staking meer te organiseren om alles in het honderd te doen lopen.

De avondspits in de Brusselse NZV was inderdaad een " flopper" .

In Brussel centraal was op spoor 2 een trein (M6-rijtuigen) defect . Kan inderdaad gebeuren maar dat die daar in de spits minimum twee en een half uur geblokkeerd staat is toch wat overdreven. Dat zoiets gebeurt op Bertrix-Virton kan ik nog aannemen maar op het centrale punt van de spoorwegen....
De informatie was bovendien ondermaats. De informatieborden op de perrons stonden vol van reeds lang afgeschafte of hopeloos vertraagde treinen . Van de treinen die binnenkort zouden vertrekken geen spoor.
Bovendien slaagde men er nog in om personeelswissels (TBG's)te voorzien in Brussel CENTRAAL. Zo stond rond 19u een L-trein naar Aalst op spoor 1 een twintigtal minuten te wachten op een TBG die van Brussel Noord moest komen . Reeds 2 sporen geblokkeerd ...
Van het aanwezige personeel moest niets meer verwacht worden . Iedereen bleek zonder concrete info.

Gelukkig is het in een station als Brussel Centraal zelfs vandaag nog fris.
In de Noord stonden ganse schoolgroepen te wachten op.... Een echte promotie voor OV was het zeker niet vandaag.
KENSINGTON

BerichtDoor KENSINGTON » 27 Jun 2011, 22:06

Ook railtime heeft het moeilijk om nog te volgen.
Volgens railtime reed de laatste IC van Oostende naar Welkenraedt op tijd ( vertrek Oostende 22.42). Om 23 u evenwel nog niet in Oostende vertrokken.
KENSINGTON

BerichtDoor rian » 27 Jun 2011, 22:48

KENSINGTON schreef:Ook railtime heeft het moeilijk om nog te volgen.
Volgens railtime reed de laatste IC van Oostende naar Welkenraedt op tijd ( vertrek Oostende 22.42). Om 23 u evenwel nog niet in Oostende vertrokken.
Ik vrees dat de eerste vertragingsmeting is bij het uitrijden van Oostende. Pas dan wordt er vertrahing aangegeven :-(

Groetjes,
Rian
rian

BerichtDoor karelvast » 28 Jun 2011, 15:53

Instussen is er opnieuw op drie plaatsen "onderbreking van de stroomtoevoer". In zekere zin op minder vitale plaatsen dan gisteren (behalve lijn 1 dan), maar daar hebben de pendelaars geen boodschap aan.
karelvast

5 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Dienstregeling en stiptheid

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties