Home Actueel Forums Reizigersreacties Dienstregeling en stiptheid Berchem - Mechelen - 20 minuten stilstand

Berchem - Mechelen - 20 minuten stilstand

Opmerkingen over de dienstregeling en stiptheid. Sub: aansluiting, frequentie, verbelbussing, afschaffing, vervroeging, vertraging, doorstroming.
3 berichten • Pagina 1 van 1

Berchem - Mechelen - 20 minuten stilstand

BerichtDoor Wijgmaal » 22 Sep 2010, 11:52

Ook deze ochtend het cursiefje (hoewel dat tegenwoordig 'column' heet) van Margot Vanderstraeten in De Morgen gelezen? Een citaat:
Wie vandaag in dit land bewust de trein neemt moet lijden aan een ernstige vorm van idealisme of blijk geven van verstandsverbijstering.

Gisteren, mooie zonnige dag, wandel ik omstreeks vieren station Berchem in. Er heerst een vrolijke vorm van hilariteit aan de ticketautomaat waar een Duitser, omringt door een meute lachende mensen, tevergeefs probeert een ticket uit de recalcitrante machine te halen.

De trein van 16:11 naar Mechelen/Brussel staat er al, maar er staat wel vemeld dat die met 5 minuten vertraging zal vertrekken. Geen probleem. Krantje lezen.

Het wordt 16:21 en de trein staat nog steeds te wachten, gelukkig horen we dat men een andere trein (van 16:23) naar Brussel omroept en dus verhuist zowat iedereen naar het perron. Ik hoor de conducteur tegen een reiziger vertellen dat de trein op het andere spoor waarschijnlijk eerst zal vertrekken, maar hij vindt dit niet nodig om om te roepen in de trein, en ook de omroeper op het perron vindt dat dit niet nodig is.

De trein van 16:23 komt aan... en wacht... en wacht...Uiteindelijk vertrekken we omstreeks 16:31, dus na 20 minuten te hebben gekoekeloerd in Berchem. Geen enkele vorm van informatie of uitleg werd gegeven.

'Stiptheid NMBS blijft pijnlijk laag' staat er op treintrambus te lezen en volgens Test Aankoop schort er ook iets met de informatie wanneer er vertraging is. Inderdaad.
Wijgmaal

Re: Berchem - Mechelen - 20 minuten stilstand

BerichtDoor Administrator » 23 Sep 2010, 11:33

Deze week heb ik verschillende keren tijdens de spits gereisd. De automaten in Gent-Sint-Pieters bleken telkemale een enorme uitval te vertonen. Op één moment waren vijf van de zes automaten stuk, met als gevolg enorm lange rijen aan de loketten. Meestal betaal ik in zo een situatie in de trein, waar het bang wachten is op een hopelijk vergevingsgezinde conducteur, maar gisteren had ik geen cash geld bij en moest ik met lede ogen, al wachtend in de rij, vaststellen dat ik mijn trein ging missen.

Eén troost: er zijn 600 nieuwe automaten in bestelling. Hopelijk werken deze beter dan de huidige Oostblokgeneratie.
Administrator
Beheerder

Re: Berchem - Mechelen - 20 minuten stilstand

BerichtDoor bartje » 10 Okt 2010, 09:30

Die automaten zijn inderdaad een ramp. En ik hoop met je mee dat de nieuwe generatie er snel mag komen, en heel wat beter is.
Toch een kleine tip: ik weet niet of je over een kredietkaart beschikt, maar ook Visa en Mastercard zijn mogelijke betaalmiddelen op de trein. Een gewone bankkaart echter niet.
bartje

3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Dienstregeling en stiptheid

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties