Alles in orde ?

Opmerkingen over de dienstregeling en stiptheid. Sub: aansluiting, frequentie, verbelbussing, afschaffing, vervroeging, vertraging, doorstroming.
10 berichten • Pagina 1 van 1

Alles in orde ?

BerichtDoor DirkVB » 12 Feb 2010, 08:34

Sinds 1 januari is er niet meer gepost in de categorie "Dienstregeling en stiptheid".
Loopt alles op wieltjes bij de NMBS of zijn we het gewoon beu om er nog over te klagen ?
DirkVB

Re: Alles in orde ?

BerichtDoor Administrator » 12 Feb 2010, 10:36

Het is hier inderdaad nogal stil maar er is wel veel gereageerd op het {DESCRIPTION} in de blog over de dienstregeling 2010 van Kees Smilde.
Administrator
Beheerder

BerichtDoor SIMPY.be » 12 Feb 2010, 21:02

Wel, ik moet eerlijk toegeven dat de situatie van de 2306/2338 wel verberterd is... Vandaag met +30, maar dat is nu eigenlijk in de laatste maand een echte uitzondering geworden. Tot voor kort reden deze treinen echt NOOIT op tijd, maar in de laatste paar weken zijn de vertraging wel beperkt gebleven!
Dus doe zo voort!
SIMPY.be

BerichtDoor karelvast » 13 Feb 2010, 19:53

Op lijn 59 is de stiptheid erop achteruit gegaan. Waar vroeger de treinen doorgaans stipt reden, zijn vertragingen van 5à10 minuten de laatste tijd geen uitzondering meer (vooral op de verbinding Antwerpen - Kortrijk/Rijsel). Geen onoverkomelijke vertragingen, maar toch niet altijd aangenaam m.b.t. de aansluitingen trein-bus. Mogelijk hebben deze vertragingen echter met de winter te maken. Ik wil dus niet te snel conclusies trekken.
karelvast

BerichtDoor karelvast » 23 Feb 2010, 18:23

karelvast schreef:Op lijn 59 is de stiptheid erop achteruit gegaan. Waar vroeger de treinen doorgaans stipt reden, zijn vertragingen van 5à10 minuten de laatste tijd geen uitzondering meer (vooral op de verbinding Antwerpen - Kortrijk/Rijsel). Geen onoverkomelijke vertragingen, maar toch niet altijd aangenaam m.b.t. de aansluitingen trein-bus. Mogelijk hebben deze vertragingen echter met de winter te maken. Ik wil dus niet te snel conclusies trekken.

Nu de winter stilaan voorbij raakt, zou dat ook met de vertragingen zo moeten zijn. Niet dus. De IC Antwerpen-Kortrijk/Rijsel blijft vertraagd, daarnet weer 25 minuten extra naar Antwerpen-Centraal. Reden: "onbeschikbaarheid van materieel".
karelvast

BerichtDoor SIMPY.be » 24 Feb 2010, 08:55

En ook op lijn 69 is het terug kommer en kwel. Je moet maar railtime van gisteren rond 17u raadplegen... En uiteraard ook de 2338/2306 heeft zijn gebruikelijke vertraging terug.
SIMPY.be

BerichtDoor overweg13 » 24 Feb 2010, 10:42

Dag

Ik denk hoe langer hoe meer dat alle kommer en kwel van de voorbije maanden (jaren?) terug te brengen is tot één punt: de NMBS is de voorbije jaren veel te snel moeten groeien, en kon die groei niet aan. Daar komt zowel de verantwoordelijkheid van de politici, die snel riante resultaten wilden, als van de beleidsmensen bij de NMBS, die niet gewaarschuwd hebben voor de overdreven verwachtingen, om de hoek kijken.
overweg13

BerichtDoor Wijgmaal » 03 Mrt 2010, 15:05

Ik forens elke dag van Wijgmaal (07h40) naar Schaarbeek (via Leuven & Brussel Noord).

Waar ik vorig jaar mijn aansluiting in Leuven 4 dagen op de 5 haalde, is dit dit jaar slechts één op twee maal waar. Het lijkt erop dat de reisweg tussen Wijgmaal en Leuven weer wat langer geworden is, maar het zou natuurlijk kunnen dat de trein in Leuven (07h50) nu stipter in Leuven vertrekt dan vroeger...

Stipter vertrekken betekent echter niet stipter aankomen. Als ik de trein heb van 7h50 in Leuven rijdt die flink door tot in Schaarbeek om dan... stil te staan of stapvoets te rijden tot Brussel Noord... en dat sinds begin dit jaar... dagelijkse vertraging 5 minuten of meer...

Verleden week kwam de trein wel 1 x op tijd aan in Brussel Noord en onmiddelijk maakte ik me de opmerking: tiens, dit is de allereerste maal dit jaar... :lol:
Wijgmaal

BerichtDoor steved » 05 Mrt 2010, 09:02

en dan zwijgen we nog maar over de catastrofale lijn 25.... (zucht)

gr, Steve
steved

BerichtDoor Leuven-Gent » 10 Mrt 2010, 18:31

Het gaat helemaal niet goed, getuige deze "reclame":

Afbeelding
Leuven-Gent

10 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Dienstregeling en stiptheid

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief