Home Actueel Forums Algemeen Multimodaal 1 ticket voor alle vervoersvormen?

1 ticket voor alle vervoersvormen?

3 berichten • Pagina 1 van 1

1 ticket voor alle vervoersvormen?

BerichtDoor Hagelander » 04 Aug 2008, 08:49

Ik heb net 10 dagen in Zwitserland van vakantie genoten en ik moet zeggen, ik heb ook genoten van het openbaar vervoer. Het is er een pak duurder dan in eigen land, maar het werkt wel ontzettend goed. De verschillende vormen van vervoer sluiten naadloos aan elkaar aan (zowel privé als rijksbedrijven) en nog gemakkelijker is: met 1 biljet kan je ALLE vervoersvormen gebruiken. Daar stond ik toch wel helemaal paf van. In een land met zoveel verschillende bedrijven die het openbaar vervoer uitbouwen, is er toch 1 biljet mogelijk. Is het dan ook niet in België mogelijk dat je met een treinticket de bus gebruikt, als je vb. een trein gemist hebt en een bus een volgende en betere aansluiting garandeert? Hier kan het niet, in Zwitserland wel (zolang je betaald voor de afgelegde weg). Zijn hier al plannen rond?
Hagelander

Re: 1 ticket voor alle vervoersvormen?

BerichtDoor Trammist » 04 Aug 2008, 13:04

Ja, ook op officieel vlak. Zie het "Chipkaarten-topic".
In Nederland heeft men trouwens al jaren een chipkaartensysteem, In Göteborg (Zweden) zag ik in de tram ook chipkaartlezers hangen, maar ik zag niemand zo'n kaart bovenhalen...

De MIVB heeft btw ook al chipkaarten.
Trammist

Re: 1 ticket voor alle vervoersvormen?

BerichtDoor SIMPY.be » 04 Aug 2008, 13:15

Ik ben voorstander van de nettreinkaart goedkoper te maken naar analogie met De Lijn. Een nettreinkaar van 1j in 2de kl. zou dan iets van 600 à 700 euro mogen gaan, voor alle leeftijden. In combinatie met De Lijn, TEC en MIVB zou het dan 900 tot 1000 euro mogen kosten. Zo kan men in het hele land het OV nemen.
SIMPY.be

3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Multimodaal

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties